Op 2 februari 2010 is in Nederland in de Eerste Kamer het Voorstel van wet van het lid Waalkens houdende strafbaarstelling van het plegen van ontuchtige handelingen met dieren en pornografie met dieren aangenomen, nadat het eerder in de Tweede Kamer was goedgekeurd. Doel is zowel de bescherming van de zeden als de bescherming van de integriteit van het dier. Strafbaar wordt:
hij die ontuchtige handelingen pleegt met een dier
degene die een afbeelding – of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding – van een ontuchtige handeling, waarbij een mens en een dier zijn betrokken of schijnbaar zijn betrokken, verspreidt, openlijk tentoonstelt, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of in bezit heeft
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is strafbaar in nederland
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoofilie is niet verboden maar zoosexualiteit wel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat betekent dat mierenneuken nu wettelijk verboden is.
Dit geldt ook voor alle politici, of ze gedoogsteun geven of niet.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk komt het vaker voor dan je denkt vreest. Althans: als ik moet afgaan op al die Nederlanders die andere (mede)landers betichten van sex met geiten, schapen en zelfs kamelen – hoewel die laatste categorie bij mijn weten niet vrijelijk voor handen is in Nederland.

Maar goed: ondanks een gebrek aan harde cijfers wordt seks met dieren nu ook in Nederland verboden. Na de Tweede Kamer is vandaag namelijk ook de Eerste Kamer akkoord met de nieuwe wet om seks met dieren strafbaar te stellen. Verder wordt ook de verspreiding en het bezit van dierenporno strafbaar. Kennelijk was/is Nederland een zeer grote producent op de markt van dierseks. Maar ons kikkerlandje is daarin niet uniek.

In Denemarken worden kennelijk zelfs enkele tientallen dierenbordelen geëxploiteerd, die ook klanten uit andere landen aantrekken. De bordelen adverteren openlijk op het internet.