Kan een mens plotseling aseksueel worden?

Na dit voorheen niet te zijn geweest.
Zonder duidelijke aanleiding (trauma, e.d.).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan maar één mogelijkheid bedenken en dat is verslaving. Iemand die verslaafd raakt ( aan drugs bijvoorbeeld ) ziet al zijn aandacht naar die substantie ( en het orgastische gevoel dat het geeft ) gaan.
En dat maakt hem helemaal aseksueel.
Maar dit is geen echt antwoord want als diegene af zou kicken zou ook zijn seksualiteit terugkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Dat is nieuw voor mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik ben nooit aan de drugs geweest hoor :-) Wel een andere verslaving gehad .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere verslaving? GV? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha als je het wil weten waaraan zal ik dat op PB aan jou vertellen.

Het beste antwoord

Volgens mij kan je in je leven periodes hebben waarin je afwisselend meer en minder seksueel (actief) bent. De gevoelens kunnen mogelijk een minder grote rol spelen als je met hele andere dingen bezig bent, zoals een studie o.i.d. Ook kan het zijn dat je in een relatie de eerste spannende periode hebt gehad en dan kan het wat 'saaier' worden en kan je zelf minder behoefte aan hebben.
Misschien dat er door een gebeurtenis een associatie met seksualiteit is gekomen, waardoor de behoefte minder is geworden.

Dit zijn allemaal tijdelijke zaken. Niets om zorgen over te maken. Zeker omdat je zelf al zegt dat er geen trauma heeft plaatsgevonden.

Wel zijn er mensen die aseksueel zijn. Die hebben geen of weinig seksuele behoeftes. Op zich geen probleem, want als je dergelijke behoeftes niet hebt, hoef je daar ook niets mee. Het kan alleen in een relatie wat lastig zijn. Maar voor zover ik weet is dit iets dat altijd dan al in iemand zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

men kan plotseling geen behoefte hebben aan sex, maar wie zegt dat dat niet tijdelijk is?
Soms heb je meer of minder belangstelling als anders, maar soms heb je veel meer of veel minder belangstelling, zonder dat daar een heftige reden voor is.
redenen voor ups en downs kunnen van alles zijn,
Ik verzin eens wat: je partner heeft je gekwetst,
geeft je buiten het bed weinig aandacht, je bent over je grens gegaan, je bent moe/ziek.
Dit kan je behoefte al aardig veranderen!