Als je eenmaal ongesteld bent, kan ik er vanuit gaan dat ik 100% niet zwanger ben?? Ik heb de afgelopen 2 weken onveilig gevreeën.

Ik ga er nu vanuit dat ik niet zwanger ben....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je niet zwanger bent... Maar moet je geen soa test doen?
Kimath
12 jaar geleden
Volgende keer wel veilig doen, voorkomt veel zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je zwanger wílt worden, toch? Dat zou ik even bij de vraag zetten als ik jou was, anders krijg je allerlei (terechte!) opmerkingen dat het stom is onveilige seks te hebben als je bang bent zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling, de kruidvat eigenmerk 2 voor geloof 5 euro is het beste getest door de consumentenbond (zwangerschaps test)

Antwoorden (7)

Ja, want ongesteld zijn is het reinigen van je baarmoeder door je lichaam, dat gebeurd alleen als een bepaald stofje niet meer aangemaakt wordt, wat er wel is tijdens de zwangerschap. Je bent dus niet zwanger, maar je hebt, als je het onveilig hebt gedaan, wel kans op een SOA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal 100%, maar toch wel rond de 95-99%.

Er zijn meer oorzaken van bloedingen dan alleen menstruatie. En sommige bloedingen kunnen tijdens de zwangerschap voorkomen. Dat is vooral een mogelijkheid als je menstruatie veel lichter is dan normaal en ook minder lang duurt. Dan kan het namelijk een zogeheten 'innestelingsbloeding' zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarnaast hebben sommige vrouwen alsnog een maandelijkse bloeding, ook tijdens de zwangerschap. Het menselijk lichaam is een ingewikkeld systeem dat niet altijd doet wat het zou moeten doen. Maar zoals SuzyQ zegt, is de kans daarop erg klein.
Nee, er zijn vrouwen die gewoon doormenstrueren terwijl ze zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet voor 100% zekerheid. Wanneer je bloedt weet je niet zeker of je werkelijk menstrueert of dat het bloed is van bijvoorbeeld een innesteling van een vruchtbeginsel.
Je kunt na je (vermoedelijke) menstruatie een zwangerschapstest doen. Dus dat is nu misschien een goed idee om meer zekerheid te krijgen of je wel of niet zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de zekerheid toch maar een zwangerschaptest doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er wel bijna zeker van zijn,
maar er zijn uitzonderingen, sommige meisjes blijven ongesteld worden als ze zwanger zijn, dit is een "foutje" van het lichaam, het vergroot de kans op miskramen.
Dit gebeurt maar heeel erg zelden, de kans is dat als jij gewoon ongesteld ben geworde erg groot dat je niet zwanger bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is alsnog kans dat je zwanger bent, aangezien sommige zwangere vrouwen ook nog aan het begin een paar keer ongesteld zijn gedurende hun zwangerschap.

Ik zou even een testje halen, je weet maar nooit namelijk.