vanaf welke leeftijd kun je pedofiel worden genoemd?

want als 18 jarige (volwassene) het met 17 jarige (onvolwassene/kind)doet is dat toch normaal gewoon in de relatie? maar het is dan toch ook weer een pedofiel omdat een volwassene het met een kind doet? hoe zit dat? pleaze zo snel mogelijk antwoordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo zsm ? Wil je probelemen voorkomen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat ligt eraan. Ik vind dat je het zo ie zo niet met kinderen enzo mag doen. Dan ben je gek. Maar wrm stel je die vraag doet iemand dat bij jou dan???

Het beste antwoord

Volgens artikel 247 van het Wetboek van Strafrecht zijn ontuchtige handelingen met iemand die jonger is dan zestien jaar waar men niet mee is getrouwd strafbaar. Volgens artikel 248b is dit ook verboden met een prostitué (man) dan wel prostituee (vrouw) van zestien of zeventien. Artikel 244 en 245 behandelen zwaardere gevallen. Zo is volgens artikel 244 het verrichten van seksuele handelingen met minderjarigen tot twaalf jaar oud waarbij het lichaam wordt binnengedrongen strafbaar met maximaal twaalf jaar gevangenisstraf[4].
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je het in jip en janneke taal moet uitleggen :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi en correct antwoord. +1
@vfhoostra: Ook U wordt geacht de wet te kennen. en alles om en nabij 250 (de knaak noemden we dat vroeger) laat niets aan duidelijkheid te wensen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het niet echt kan je het misschien een beetje makkelijker uit leggen misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je sex hebt met iemand van jonger dan 16 waar je niet mee getrouwd bent ben je strafbaar. Ook niet als deze 16 jarige een prostituee is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oow nu snap ik hem;)
maa rk hoef de wet tog niet helemaal uit mn hoofd te kennen?
ik ben pas 13
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken ik ook niet hoor ;) Gewoon googlen werkt altijd ;D

Andere antwoorden (3)

Je bent ook een pedofiel als je het met jonge kinderen doet. De grens is moeilijk te trekken maar 17 en 14 met goed vinden van de ouders is denk ik wel ok. maar daar onder wordt het toch wel een ander verhaal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een denk ik wel is geen goed antwoord,
ronron1212
12 jaar geleden
Hier staat denk ik wel omdat veel ouders daar misschien anders overdenken
ronron1212
12 jaar geleden
12 en 17 nee
Over het algemeen is (jou eigen leeftijd / 2) + 5 aanvaardbaar als leeftijd van partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is de algemene regel, en iemand van 6 heeft geen (serieuze) relatie.
en iemand van 35 is echt geen pedo als ie met iemand van 22 gaat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het dus écht niet.
Als je een relatie hebt moet het geen probleem zijn. En 17 en 18 is ook niet echt een te groot verschil.