Als je de pil slikt kan je dan halverwege stoppen of moet je de hele strip afmaken?

Ik wil graag met de Pil stoppen. Alleen nu ben ik halverwege de strip. Mijn vraag is dus of ik moet wachten met stoppen, dat ik deze maand nog afrond dus, of kan ik nu al stoppen? Weet iemand dat, heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Ik heb er ervaring mee. Je kunt in principe gewoon stoppen, maar je zult dan waarschijnlijk wel gaan menstrueren. Het lastige is dat je niet weet wanneer het begint.

Het is beter voor je natuurlijke ritme om na de stopweek te stoppen. Dan kan je lichaam makkelijker de eigen cyclus weer oppakken. Dus ik zou zeggen: als je geen goede reden hebt om direct te stoppen, slik dan nog even anderhalve week door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je wilt stoppen,met als reden,dat je zwanger wilt worden,kun je er rustig mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige nadeel daarvan is dat - mocht je direct zwanger raken - je niet kunt uitrekenen wanneer je uitgerekend bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kunnen ze prima bij de eerste echo, dat is tegenwoordig dus geen probleem meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De metingen bij de echo doen ze juist om te controleren of het kindje op schema ligt. Er worden nog steeds vergissingen gemaakt in uitgerekende datum op basis van enkel de metingen nav de echo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden ook vergissingen gemaakt in de uitgerekende datum op basis van de eerste dag van de laatste menstruatie. Dat wordt dan bijgesteld op basis van de echo. Overigens: als je je laatste pilstrip wel helemaal afmaakt en vervolgens zwanger raakt voordat je je eerste natuurlijke menstruatie hebt gehad, loop je tegen precies hetzelfde probleem aan. Je weet dan niet hoe lang je cyclus is of wanneer je eisprong is geweest.
ben het met M1987 eens, beter even de strip afmaken, je word hoe dan ook ongesteld