Via je huisarts kun je hier een emulsie voor krijgen die je er in korte tijd vanaf helpt.
De naam van het spul weet ik niet meer, omdat het al jaren geleden is dat ik het zelf ooit eens heb nodig gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso langs de huisarts gaan! Hoe weet je anders zeker dat het een schimmelinfectie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal een beetje een uitgebreid antwoord geven.
Jaren geleden heeft de feministische uitgeverij Sara een boek uitgegeven, geheten: een cadeau voor jezelf.
In dit boek staan allerlei dingen die heel handig zouden zijn als je als vrouw dat zou weten, maar waarvoor we toch naar de dokter gaan. We weten eigenlijk niet zoveel meer over ons eigen lichaam.

In dit boek stond dat een vaginale schimmelinfectie te maken heeft met de zuurgraad van de vagina. En het volgende klinkt heel raar: yoghurt in de vagina aanbrengen. Ik vond het ook raar, maar toen ik er zelf een keer last van had, en het heb toegepast, hielp het fantastisch goed.
Helpt het binnen een week niet, dan alsnog naar de dokter, want een schimmel is heel akelig, breidt zich uit en kan stinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Ik had vroeger ook zo'n soort boek. Rode kaft, maar ik weet niet meer hoe het heette. Het lijkt inderdaad alsof jonge vrouwen niet veel meer
weten over hun lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was mijn boek: "Je lichaam, je leven" van 1978.
Het lijf-boek voor vrouwen door het vrouwengezondheidscollectief uit Boston en bewerkt door Anja Meulenbelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yoghurt idd deed ik ook altijd..meestal werkt het prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is cool , ga ik mijn vriendin aanraden.
Naar je huisarts. Die zal je wss Gyno-Daktarin voorschrijven. Is er in crème en capsules. Is meestal een kuur van drie dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tampon door gewone yoghurt halen en vervolgens inbrengen. Een beetje lastig en ongewoon, maar het helpt echt. Voor het douchen de tampon uitnemen en na het douchen weer een nieuwe inbrengen. Gebruik inlegkruisjes tegen het eventuele lekken. Succes! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kunt u er zelf aan doen?
De mogelijkheden om zelf wat aan een vaginale schimmelinfectie te doen, zijn zeer beperkt. Vooral ook omdat het onmogelijk is om zonder aanvullend onderzoek te bepalen wat de oorzaak is. Het motto is hier dan ook: "voorkomen is beter dan genezen". Het voorkomen wordt hierna besproken, voor het genezen zult u een arts moeten raadplegen.

Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen
In het algemeen is vaginale afscheiding moeilijk te voorkomen. Een goede algemene weerstand kan bescherming bieden. Zorg dus dat u goed bent uitgerust. Ga op tijd naar bed en werk u niet over de kop. Hoe beter uw conditie, des te groter is uw weerstand tegen een eventuele infectie. Let er bij de hygiëne op dat u niet te vaak en te veel zeep gebruikt. Bij het afvegen van urine of ontlasting kunt u het beste bij de vagina beginnen en dan naar achter in de richting van de anus strijken. Op deze manier voorkomt u dat er bacteriën van de anus naar de vagina worden gebracht. Zorg in geval van wisselende seksuele contacten voor bescherming in de vorm van condooms. Zo voorkomt u besmetting met schimmels, gisten, bacteriën en seksueel overdraagbare aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst achterhalen waardoor het komt, dat is belangrijk.

Bij onbeschermde seks ook altijd naar een dokter, zeker als je klachten krijgt, dat spreekt wellicht voor zich.

Een vaginale schimmelinfectie kan hele 'onschuldige' oorzaken hebben, al is het vervelend. Een antibioticakuur bijvoorbeeld, vernielt alle slechte én goede bacteriën, dus ook de goede in de darmen en vagina, waardoor een schimmel kan ontstaan.

Heb je er veel last van, dan biedt het middel van de huisarts snel uitkomst. Volgende keer ook weer aangeven als je antibiotica voorgeschreven krijgt, dat je deze reactie krijgt, dan kan de arts het middel er namelijk meteen bij geven.

Een ander héél goed middel tegen allerhande schimmel is Tea tree olie. Verkrijgbaar bij de Tuinen of op internet. Met een paar druppeltjes olie in water de vagina spoelen, met een vaginale douche. Begin met één of twee druppels om je eigen gevoeligheid te testen. Tea tree is een natuurlijk middel en komt uit Australië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je tea tree olie een plus.
Wassen, wassen en nog eens wassen met water (douchekop erop). Zo vaak je kan op een dag.
Daarna telkens je ondergoed verschonen.
Na een paar dagen moet het over zijn.

Tip met yoghurt heb ik ook meer gehoord, maar zelf nooit geprobeerd.
Dat wassen helpt altijd wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet met een washandje gaan wassen want dan verspreid je het. Dus echt met de douchekop erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wassen helpt absoluut niet. En zeker niet als je een inwendige schimmel hebt, je maakt het er alleen maar erger mee. Fijn dat het jouw ervaring is dat het werkt, maar ik schat dat het voor 90% van de vrouwen met een schimmel juist precies het tegenovergestelde bewerkstelligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je maakt het met wassen niet erger. Het is goed dat je het zo vaak mogelijk wast.
Bij mij werkt het. Wel pas na een paar dagen.
Ook al heb je een creme gekregen, dan nog is wassen beter dan niet wassen. Dus dat het erger wordt is onzin. Als het blijft dan naar dokter maar dat is toch logisch??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wassen met ZEEP?? je wast het niet weg (schimmels zitten IN de huid namelijk) als je een schimmel in de hand wil werken is het wassen met zeep op die plaatsen een perfect middel. elke huisarts zal het wassen van de intieme plaatsen met zeep afraden. (middeltjes met juiste zuurgraad en medicinale zeepjes is uiteraard een ander verhaal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie heeft het over ZEEP Eucalypje??
Cryofiel
12 jaar geleden
Die douchekop erop kan best wel lekker zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je er ervaring mee Cryofiel?
Cryofiel
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht het wel :)
a
het middel gebruiken van je huisarts (als je de diagnose 'vaginale schimmelinfectie hebt gehad)

b
naar je huisarts gaan omdat je #denkt# een vaginale schimmel infectie hebt, maar dit zeker moet weten en moet behandelen.

je huisarts kan ook vertellen hoe je het zoveel mogelijk kan voorkomen in de toekomst, en anders is google een hele goede manier om tips te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt niet nodig om voor alles naar de huisarts te rennen. Als je wel gekke dingen gedaan hebt, moet je natuurlijk naar de dokter, maar als je géén gekke dingen gedaan hebt en zelf al weet dat het een schimmelinfectie is, dan is een tampon met yoghurt of een paar druppeltjes tea tree olie handiger, natuurlijker, goedkoper en minstens even efficient. (de diagnose is bij jezelf helemaal niet moeilijk te stellen namelijk, je weet zelf wat je met je lichaam doet en welke risico's je loopt, toch?)
Grappig dat vrouwen inderdaad het contact met hun eigen lichaam niet echt meer hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg nergens dat men voor 'alles' naar de huisarts moet rennen. :)
ook als je geen 'gekke' dingen hebt gedaan is het niet verstandig om je blind te staren op een schimmelinfectie die op is te lossen met een huismiddel. men kan #denken# te weten dat het om een schimmel infectie gaat, maar wie zegt dat het geen bacteriele infectie is? jij gaat er vanuit dat een diagnose niet moeilijk te stellen is, maar gaat dit voor iedereen op denk je?
kijk hier eens rond op GV, en vraag je dan nog eens af of men weet welke risico's men loopt (mijn mond valt vaak open van verbazing)
bovendien hoef je niets met je lichaam te doen om een infectie (wat het ook mag zijn) op te lopen. een tampon met yoghurt of een intiemdouche met tea tree druppeltjes zegt niets over de #mogelijke# oorzaak van #een# schimmelinfectie.
het zegt niets over een normale witte vloed b.v. (dit heeft een functie. je kan zelf niet vaststellen dat het niet om een bacterie gaat. (hoeveel vrouwen weten niet dat ze na een wc bezoek van vóór naar áchter moeten afvegen met een papiertje? het stikt van de bacterien rond dat gebied) blijkbaar denk jij dat vrouwen (allemaal?) inderdaad (??) het contact (welk contact?) met hun eigen lichaam zijn verloren. ik denk dat het mogelijk om een schimmelinfectie kan zijn, gezien het feit dat dit vaak voorkomt, maar stel mezelf niet in de positie om te zeggen dat het opgelost kan worden met een huismiddel omdát het per definitie om een schimmeltje kan gaan. daarbij is achtergrond info (ter voorkoming van) en tips wel degelijk van groot belang. bovendien is nergens te lezen wat de wat nu eigenlijk de symptomen zijn. ;-)