Wie weet er een goed boek voor een tiener (meisje) over seksualiteit en alles wat er bij komt kijken?

Het liefst ook met uitleg over ongesteld zijn, de pil, condooms, morning after pil, etc. Uiteraard zal ik het één en ander ook zelf uitleggen aan haar, maar dan kan ze zelf ook het één en ander lezen en het is altijd handig voor als ik iets vergeet te vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Ik weet niet hou oud ze is?
Dit boek kreeg ik op mijn 13e verjaardag.

Bij de link staat een inkijkexemplaar. Kunt u even kijken of u het iets vindt: http://www.bol.com/nl/p/ben-jij-ook-op-mij/666765880/

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij komt de pil er niet bij kijken.
Condoom wel en ongesteldheid ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet echt op tieners gericht maar plezierig om te lezen voor jong en oud: de seksbijbel van Goedele Liekens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het opgroeiboek voor meisjes : alles wat jonge meisjes moeten weten over hun veranderende lichaam en gevoelens / Lynda & Area Madaras.
Aan de hand van zwart-wittekeningen wordt verteld wat er allemaal in je lichaam verandert als je wat ouder wordt en welke gevoelens je daarbij krijgt. Vanaf ca. 12 jaar.

Oh, zit dat zo! / Jörg Müller.
Allerlei informatie over de verschillen tussen jongens en meisjes, verliefdheid, seksualiteit en voorbehoedsmiddelen. Met veel, soms grappige, stripachtige kleurentekeningen. Vanaf ca. 11 jaar.
Bronnen:
11 jaar geleden
Het Grote Puber Boek, staat ook alles over seksualiteit in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mijn steeds meer puberende dochter hebben wij het boek "Help, ik word puber!" van Shushann Movsessian gekocht. Prachtig boek voor meiden, het leest ontzettend makkelijk, mooi geïllustreerd met veel foto's en duidelijk uitleg over veranderingen in je lichaam en wat voor ons ook belangrijk was, is nuchter en vertelt geen flauwe onzin.
Helaas komt in dit boek geen anticonceptie aan bod, maar wel veel over (on)gewenste intimiteiten, masturbatie, ongesteldheid, enz.
Hierdesondanks een absolute aanrader.

Voor een boek waar anticonceptie aan bod komt, kan je misschien "Start 2 sex" van de Vlaamse sexoloog Goedele Liekens proberen. Staat een beetje in dezelfde lijn van "Help, ik word puber!", maar dan komt ook anticonceptie aan bod. Dat boek was nog niet uit toen wij de andere aangeschaft hadden, vandaar.

Veel sterkte met je puber!!! (^_^)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mijn 10e verjaardag kreeg ik van mijn ouders het boek Seks en zo cadeau. Toen twee jaar later mijn zusje 10 werd en nog weer een jaar later mijn broertje ook die leeftijd bereikte, mochten zij op hun beurt het boek ook gaan lezen. Het staat nu nog steeds bij mijn ouders thuis in de boekenkast. Ik vond het toentertijd een interessant en verhelderend boek, de onderwerpen werden goed uitgelegd en waren vaak voorzien van (humoristische) illustraties. Zo herinner ik me nog dat de bevruchting van een eicel afgebeeld werd als een soort zwemwedstrijd tussen de zaadcellen. Ik weet niet of dit boek momenteel nog in de handel is, maar misschien is het de moeite waard om er in ieder geval eens op te googelen als het je aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mijn zus kreeg ik Het groene Boekje voor Meisjes van Martine Carton. Het bevat een min of meer theoretisch deel met zakelijke informatie over vrouw worden en puberen, en een deel met brieven - met - antwoorden. Ik heb er veel aan gehad; ik weet niet of het nu nog prettig leest.