Waarom verkiezen mannen tijdens masturbatie voor het kijken naar pornografie?

Toegevoegd na 1 minuut:
Nergens op het internet kan ik een antwoord vinden op de vraag waarom mannen die een kwalitatief en kwantitatief een zeer goede seksuele relatie hebben met hun partner, eerder geneigd zijn om tijdens masturbatie naar pornografisch materiaal kijken dan bijvoorbeeld te denken aan de seks die ze met hun partner hebben?

Het gaat dus niet over de vraag waarom er aan masturbatie gedaan wordt, maar waarom bij sommige mannen de voorkeur uitgaat naar pornografisch materiaal dan de seks met bijvoorbeeld de partner...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé...je brengt me op een idee !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet maar lekker vanavond dan als je iets doet,moet je het goed doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen? en vrouwen dan?

Het beste antwoord

Je kunt dan ook naar Lingo kijken, maar dan schiet het niet echt op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antwoord was van voor de toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is leuk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga ik ook eens proberen, duurt het lekkkkkker lang!

Andere antwoorden (13)

Omdat zo een filmpje nooit hoofdpijn heeft.
14 jaar geleden
Om een beetje opgewond/geil te worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat mannen erg visueel ingesteld zijn.
Daarbij is het een stukje gemakzucht; naar beelden kijken is makkelijker dan het jezelf inbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het iets met spanning te maken heeft, verboden vruchten smaken het best. In dit geval misschien de spanning van stiekem naar porno kijken (omdat je vriendin dat niet leuk vind) of de spanning van iets te zien wat voor jou onbereikbaar is ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet allen mannen verkiezen het kijken naar porno tijdens masturbatie, ook vrouwen gebruiken het kijken naar porno als"hulpmiddeltje"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net even iets anders. Je kunt ook een naaktfoto van je partner bekijken, maar een andere vrouw, in uitdagende poses, windt toch meer (anders) op.
De plaatjes, die je voor je hebt houden je beter geconcentreerd, dan gedachten aan seks. Bij alleen fantasiën, willen je gedachten gemakkelijker afdwalen.
14 jaar geleden
Mannen zijn visueel ingesteld, het zijn de jagers... En daarom trekt dat hun aandacht... Daarom dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft dan op dat moment met niemand rekening te houden en je geeft alles wat je in huis hebt zonder gestoord te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als ik het met mijn vrouw doe zij niet wil dat de tv aanstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mannen zijn visueel ingesteld. Dan is kijken naar porno gemakkelijker dan fantaseren. De visueel ingestelde vrouwen onder ons kijken overigens óók naar porno.

Waarom niet de eigen partner: verandering van spijs doet eten. Veel mannen én vrouwen fantaseren over anderen dan hun eigen partner. Dat is volkomen natuurlijk en onschuldig, zolang je maar niets *doet* met anderen dat niet binnen de afspraken met je partner past.

Algemene boodschap: kijken naar porno zegt niets over hoe aantrekkelijk je je eigen partner vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 - Vele mannen zijn visueel ingesteld, vooral wat betreft hun fantasieën.

2 - Bewegende beelden hebben de voorkeur boven stille beelden. Iets wat beweegt, al is het een bal, is interessant.

3 - Kijken naar beelden is de ultieme vorm van luiheid, mannen kunnen zich dit vaak niet permitteren tijdens seks, maar tijdens masturbatie dus wel.

4 - Mannen zoeken het avontuur in nieuwe dingen.
- de laatste keer met je partner is niet iets nieuws (misschien wel het meest fantastische wat je ooit hebt meegemaakt).
- iets nieuws doen is veel avontuurlijker; vrouwen kennen dat ook (nieuwe kleren, winkelen in een nieuwe stad), maar zoeken in hun fantasieën veel meer het vertrouwde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mannen visueel zijn ingesteld, en pornografie een ZO sterke prikkel is, dat ze ook nog een keer klaar zijn en en stukkie avond overhouden voor andere dingen.

Voor vrouwen werkt porno overigens ook prima hoor, maar de kracht van het geschreven woord werkt vaak nog veel sterker om de eigen fantasie op gang te brengen en je niet te veel te ergeren aan plastic, over-the-top modellen met allerlei nep-onderdelen en oerlelijke vieze mannetjes.

Daarom kijken mannen liever films, en lezen vrouwen liever een goed erotisch verhaal (dat overigens uitgesproken grafisch en expliciet mag zijn, hoor) of zelfs helemaal de eigen fantasie ; dat gaat het snelst en voorkomt RSI.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las dat volgens onderzoeken vrouwen toch door plaatjes of filmpjes sneller opgewonden raken dan door teksten of fantasieen. Kan natuurlijk wel dat (sommige) vrouwen daar niet de voorkeur aan geven, maar fysiek schijnt het dus wel het sterktste effect te hebben.
Omdat dat voor die personen blijkbaar het opwindendst is...
Ik denk dat daar meerdere factoren bij mee kunnen spelen:
De eigen partner is niet per se de persoon die zij het allersexiest vinden uit zien (bij de keuze van de partner speelt ook karakter en beschikbaarheid een grote rol).
Met de eigen partner zien ze al tijdens de gezamenlijke seks, en kan daardoor 'saai' worden, nieuwe pornosterren zijn nieuw en spannend. Meer variatie dus.
Filmpjes en foto's werken opwindender dan gedachten, en zeker spannende filmpjes/foto's. Niet alle mannen zullen hun partner durven vragen heel sexy op foto of film te gaan staan, en niet alle vrouwen zullen dat willen doen.