pijn na geslachtsgemeenschap?

hallo, is het normaal dat als je een beetje heftige geslachtsgemeenschap hebt gehad je daarna nog een tijdje pijn hebt? of ben ik dan heel gevoelig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (8)

Als het de eerste keer is, is het niet iets om je druk over te maken (mits het wel veilig was). Maar als je dit altijd hebt, dan is het wel raadzaam het verder te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet goed,

Even naar de dokter gaan. dan kan hij even kijken of er misschien iets niet goed zit.
Kunnen een aantal redenen zijn, maar dan moet hij toch even binnen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn bij gemeenschap is een klacht die veel vrouwen kennen. Sommigen hebben er regelmatig last van, anderen een enkele keer. Als u vaak pijn hebt, is het logisch dat u minder zin krijgt om te vrijen. Daardoor is het ook moeilijker om seksueel opgewonden te raken en klaar te komen. Het is niet ongebruikelijk dat de zin na verloop van tijd helemaal verdwijnt als gevolg van pijnklachten. Niet zelden geeft dit in een relatie aanleiding tot problemen. Op deze link kun je lezen wat onder andere oorzaken kunnen zijn http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/problemen_met_seks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor pijn je bedoeld.

Als je een beetje te ruig te keer gaat is het niet helemaal raar dat het een beetje gevoelig nog is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heb je na het vrijen een branderig gevoel.
Dan kan het zijn dat je wat te ruw hebt gevreeën waardoor er een wondje is ontstaan in je vagina.
Dat kan een branderig gevoel geven, maar moet na een dag of twee over zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is pijn en wat is heftig. als het met een paar dagen niet over is en je het ook hebt als je niet een beetje heftige geslachtsgemeenschap hebt kan je eventueel de dokter eens bezoeken om het te bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en zeker als je nog heel jong bent. De weefsels rond je vagina zijn erg teer, en als het er een beetje heftig aan toe gaat, loop je soms wel drie dagen nog met een rauwe doos. Met de leeftijd wordt dat overigens minder (en niet alleen omdat de seks minder wordt, zowel in frequentie als heftigheid) ;-)

Een jong meisje (14-16) is er lichamelijk eigenlijk nog helemaal niet op ingesteld (dagelijks) seks te hebben, en dat kan zeker gevoelig zijn. Vooral als je ook nog (beiden of 1 van beiden) gewoon bent te scheren en het is allemaal wat stoppelig kun je er goed rauw van worden.

Wat babyolie, vaseline of iets dergelijks (tijdens of na het gebeuren) kan flink verlichting geven. Want je wilt natuurlijk niet elke keer een hele dag wijdbeens over straat moeten lopen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wel ja ;-)
Vooral meer dan zes keer op een dag; dat hou je ECHT niet lang vol.
als je heftige gemeenschap hebt gehad dan kan je er nog ff last van hebben ja , een soort schaafgevoel zeg maar , maar dan moet het ook wel heftig zijn