Helpt het om een hele tijd geen seks te hebben voordat je zwanger probeert te worden? Zodat de man meer/beter sperma heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (9)

nee, dat maakt niets uit.
de een wordt zwanger meteen na het besluit dat kinderen welkom zijn
de ander pas na heel lang, veel oefenen.
het is een kwestie van 'geluk' hebben, als het meteen raak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je moet juist meer sex hebben, zodat de kans groter wordt dat je er een keer zwanger van wordt.

Alleen te strak zittende broeken of koude testikels zouden de kwaliteit van het zaad op korte termijn kunnen beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist meer seks, omdat er dan meer sperma vrij komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is net niet goed...
Een paar tips..
Alle 2 dagen sex ( vaker is beter )
Na het klaarkomen van de man met de benen omhoog gaan liggen 10 min..
Niet stressen ( duurt vaak langer )
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van sperma van de man is het best als hij om de 2 á 3 dagen klaarkomt. Het dragen van wijder ondergoed en vermijden van hete douches en sauna's ed is aan te raden. Roken en alcohol kan je beter ook laten.
Verder is het een grote must dat de vrouw een orgasme heeft voor tijdens of na de sex, dit maximaliseerd de kans op bevruchting.

En het belangrijkste... Have fun!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit, Alleen als de man vaak met een laptop op schoot werkt of te strakke broeken aan heeft gaat de kwaliteit achteruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is om de 2dagen vrijen met je partner. Zo heeft de man tijd om even `bij te komen` en is zijn kwaliteit weer goed. Ga je het elke dag doen dan is de kans op zwangerschap al wat kleiner.
Voor een vrouw helpt het ook als je klaarkomt, dat hoeft niet perse hoor maar als je klaarkomt trekt je baarmoederhals en dan kan de sperma nog makkelijker naar binnen.
(informatie uit de zwangerschapsbijbel: een boek over zwangerschap en alles wat erbij hoort)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor het goed bijhouden van je cyclus, zorg ervoor dat je mannetje in topconditie is, let op je voeding, matig met alcohol, roken = slecht voor sperma, mountainbiken / racefietsen is a killer! En té weinig sex maakt zaad ook minder actief, 2 á 3 keer per week is optimaal voor een man. Maar ook jouw orgasmes spelen mee, met name als je TIJDENS de sex samen tot een hoogtepunt komt, en als je op internet even gaat rond kijken, zijn er zelfs programma's of schema's om bij te houden welke dagen je precies het beste sex kunt hebben ( ik geloof 2 dagen in 1 cyclus de meeste gevallen ) Als je een regelmatige cyclus hebt is dit veel makkelijker dan bij een onregelmatige. En geloof me, zet uit je hoofd " ik wil sex want ik MOET zwanger worden " Obsessief zwanger willen worden is killing, je kunt best gewoon doorgaan met hoe je bezig bent als je sexleven goed is, en stiekem die kalender in je achterhoofd houden, maar "o het moet NU" uit je hoofd zetten.... dan heb je dalijk een complex, en er zijn altijd nog opties als sexuelogen, of een doodgewone huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je cyclus zo goed bij moet houden, ben je eigenlijk al een heel eind op weg naar obsessief zwanger willen worden.
Om te zorgen dat er genoeg sperma beschikbaar is, wordt rond de ovulatie om de andere dag gemeenschap aanbevolen, in plaats van elke dag. Dit advies wordt gegeven omdat bij mannen met een lage concentratie zaadcellen de concentratie hierdoor nog lager wordt, zodat de kans op bevruchting niet vergroot, maar eerder verkleind wordt. U mag natuurlijk meer vrijen, maar de kans om zwanger te worden wordt er niet groter op. Langer dan twee dagen wachten om zaad 'op te sparen' is niet nuttig, aangezien het ongebruikte zaad door het lichaam van de man wordt afgebroken. Om de twee tot drie dagen vrijen zou de kwaliteit van het sperma optimaal houden.