Hoe kom je van vaginisme af?

13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op http://www.vaginismeforum.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via google

Het beste antwoord

Je huisarts kan lichamelijke oorzaken uitsluiten en je eventueel doorverwijzen naar een seksuoloog. Voor veel vrouwen een hele stap, maar het kan wel resultaat opleveren. Uitzoeken wat bij jou de oorzaken kunnen zijn, is een eerste stap op weg naar een oplossing. Welke negatieve gedachten of angsten spelen een rol? Verder kan de behandeling onder meer bestaan uit voorlichting over de anatomie en werking van de geslachtsorganen, bekkenbodem- en ontspanningsoefeningen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaginisme is een 'programmafoutje' in uw hersenen dat de automatische verkramping veroorzaakt. Om vaginisme adequaat op te lossen komt groepscoaching het eerst in aanmerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan wat tips:

http://www.vaginisme-info.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de huisarts eerst vaststellen of er wel sprake van vaginisme is.
Soms kan de oorzaak van lichamelijke aard zijn.
Soms is de oorzaak van psychische aard.
Soms is er geen oorzaak te achterhalen.
Als de klacht niet van lichamelijke aard