Is betalen voor seks tijdens een relatie vreemd gaan?

Mijn vriend vindt van niet, omdat het dan puur lichamelijk is. Als ik het met de buurman zou doen zou ie trouwens wel veel erger vinden, dan als ik een gigolo zou bellen ("het is jouw lichaam, ik zou het niet leuk vinden, maar daar heb ik toch niks over te zeggen?") Niet dat ik daar behoefte aan heb.

Ikzelf vind seks met een ander sowieso vreemd gaan, omdat ik seks verbind met liefde en mijn lichaam wil reserveren voor mijn vriend.

Toegevoegd na 8 minuten:
Of denk ik de zwartwit?

13 jaar geleden
7.1K
jc54
13 jaar geleden
Ergens in de bijbel schijnt te staan: "Bemin Uw naaste gelijk Uzelf". Dus met de buurman/buurvrouw mag.........
ronron1212
13 jaar geleden
Hoezo denk je zwart wit. Vreemd gaan is vreemd gaan en dat accepteer je of je doet dat niet. Dan blijf je bij hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat JSP je partner is :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is vreemdgaan, maakt niet uit of je er voor betaald krijgt of niet.

Het beste antwoord

Het is zeker vreemdgaan, maar wel met een ander gevoel. Vreemdgaan met bijv. de buurvrouw heeft veel meer emotionele lading en zal vaker misschien vaker gebeuren, er kan een band groeien tussen beiden die (vaak door de spanning) ervoor kan zorgen dat hij je in de steek kan laten.. Er zal naast spanning ook veel jaloezie, boosheid en verdriet met zich meeslepen.
Bij een prostituee is het een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen noemen het sowieso snel "niets te betekenen" of het nu met de buurvrouw is of met een betaalde sexpartner. Er kan ook een "band" groeien met de prostitue of een langere tijd gebruik maken van betaalde seks. De vraag is of je dat als partner wilt accepteren of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedere stad een ander liefje..... Mijn idee.

Andere antwoorden (40)

seks met iemand anders dan degene waaraan je laat blijken dat je het alleen met hem/haar = vreemdgaan.

als je het van te voren zegt niet trouwens :) dan kan de ander namelijk beslissen niet meer met diegene verder te willen, of het accepteren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede verwoording.
Ja, want 'gewoon' vreemdgaan met mensen is toch ook puur lichamelijk? ( Behalve als er liefde in het spel is natuurlijk, maar daar praat nu niet over;) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn ogen is dat zeker vreemdgaan.100%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
betalen voor seks met een ander
als je een relatie hebt
is vreemdgaan in mijn opinie.

Toegevoegd na 24 minuten:
te zwart wit denken doe je niet m.i.
wel denk je na, logisch....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wie je het ook doet buiten je relatie betaald of niet dat heet vreemd gaan. Ik zou een andere vriend zoeken die normale gedachten heeft
13 jaar geleden
Je bent een relatie aangegaan en dan kies je eigenlijk voor die ene persoon, elke andere daarnaast is een vorm van vreemdgaan.
Het kan zijn dat een relatie het wel toelaat maar of beide partners daar 100% achter staat, blijft de vraag.
Uit liefde en bang om iemand te verliezen zou iemand het ook kunnen tolereren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1000 % vreemdgaan. En zeer vernederend in mijn ogen.
Ik bedoel denk je het eens in : Je BETAALD iemand, om seks te hebben. Als je het er geld voor over hebt moet er wel iets mis zijn in de relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat veel vrouwen dit zeker vreemdgaan vinden.
Wat het belangrijkst is: wat vind jij er van?
Maakt helemaal niet uit wat anderen er van vinden. Het gaat er om dat jij je vriend duidelijk maakt hoe jij er over denkt en wat de gevolgen zijn als hij dat dan toch doet.
Het is voor hem blijkbaar geen punt als hij dat doet en ook vindt hij het goed als jij het met een vreemde doet voor geld.

Het lijkt er op dat hij zichzelf hierdoor de ruimte wil geven om het zelf te mogen doen want hij vindt het toch ook goed als jij dat doet? Laat hem duidelijk merken dat jij dit niet zal doen omdat jij het een zeer intiem iets vindt, dat je alleen met hem wilt delen en je dat ook van hem verwacht.
Vraag hem er eerlijk over te zijn naar jou als hij geen rekening wil houden met jouw gevoel hierover. Dan kun jij kiezen wat jij ermee wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
m.i. geen discussie mogelijk: ja,is vreemdgaan.Basta !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!!!
Sex hebben buiten je relatie is theoretisch vreemdgaan behalve als jullie samen afgesproken hebben dat het mag... Maar toch....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Snuffel;

Vreemdgaan is geen begrip dat je even met elkaar in een regeltje vastlegt. Als degene die betaalde seks heft er geen moeite mee heeft én degene die er niet bij betrokken is ook niet is er geen sprake van vreemdgaan in mijn beleving. Zodra één van de twee er bezwaar tegen heeft wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit valt zeker onder vreemdgaan en je vriend zoekt een slap excuus, om dit goed te praten.
13 jaar geleden
Het is zeker vreemdgaan, het zou voor mij een reden zijn om weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
,,Vreemdgaan is het aangaan van een seksueel georienteerd contact buiten je vaste relatie, waarvan je weet dat je partner dat niet accepteert als hij of zij op de hoogte zou zijn. Om die reden vindt vreemdgaan per definitie stiekem plaats."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bepaal jij, als jij vindt dat dit vreemdagaan is ...tsjh..dan zit de partner diep in de shit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk is het dat. Ieder securen contact met een ander dan je vaste partner is vreemdgaan. Ik kan me discussies voorstellen over wat securen contact is (valt zoenen of versturen van spannende sms-jes daar ook onder?), maar over de definitie van " een ander dan je vaste partner" lijkt me weinig twijfel mogelijk.

Toegevoegd na 12 minuten:
Stomme iPhone die zelf woordjes aanpast: ik bedoel natuurlijk sexueel i.p.v. sucuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn optiek is alle sex die je stiekem achter de rug van je vriend/vriendin om doet vreemd gaan. Als je behoefte hebt het met een ander te doen wees er dan liever eerlijk over...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steile mensen hier.
Als je betaald voor sex, dan is dat niet iets waar je jaloers op zou moeten zijn. Ik beschouw betaalde sex niet als verraad aan je eigen relatie.
VREEMGAAN is een woord voor iets, dat bij beginnende onvolwassen relaties een rol kan spelen, maar je leert op een zeker moment wel beter. Wederzijds vertrouwen is een veel beter uitgangspunt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat je inderdaad een te beperkt standpunt hebt. Neem de vrijheid (beiden!) en laat je niet piepelen door de moraal van kleine burgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee komt bij me op,dat jij je vriend moet heropvoeden.
Ik hoop dat hij door een dergelijke mening te ventileren, zichzelf geen vrijbrief probeert te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk woord in dit geval, VRIJbrief, een echte plus-score!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben blij,dat er tenminste 1 iemand alert is! Zie ook mijn profiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je profiel is wat somber, gelukkig val je voor mij nog wel op hoor.
Uiteraard is dit vreemd gaan. Of je er wel of niet voor betaald maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn persoonlijke mening: ik zou het ervaren als vreemdgaan, juist omdat seks voor mij net als voor jou iets is tussen mijn partner en mij, op basis van liefde en vertrouwen, en niet alleen puur de fysieke daad.
Als mijn partner daar andere gedachtes over zou hebben, zou ik me gekwetst voelen. En ik vind dat die partner daar rekening mee zou moeten houden - dat hij zegt: 'Ik vind het niet erg als jij het ook doet' gaat geheel voorbij aan waarom jij het niet prettig vindt als hij het doet.

Je zou bijna zeggen: bel maar eens een gigolo en kijk of ie dan nog steeds achter zijn standpunt staat, maar ik zou het risico niet nemen.

In deze situatie zou ik me gekwetst voelen dat mijn partner seks heeft met een ander (op welke basis dan ook), maar misschien nog meer omdat hij dat gekwetste gevoel negeert...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Its time to say goodbye.

Zoek iemand voor jezelf alleen

alleen dan wordt jij gelukkig.

Wens hem het allerbeste en zeg hem dat hij

zuinig aan moet doen met zijn geld.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is vreemd gaan en er zit voor jou geen

toekomstperspectief in, behalve dat jij wat kan oplopen

als jij koste wat het kost bij hem blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon een leugen van je vriend. En, ik vraag me af of je wel met zo'n vreemd(willen)gaande leugenaar samen moet willen zijn. Me dunkt van niet. Beter uitmaken.

Zoenen met een ander is al vreemdgaan. (De reden doet er helemaal niet toe.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt niet uit of je ervoor betaald of niet:

geslachtsgemeenschap hebben met een ander buiten je relatie om zonder dat de ander het ermee eens is en het weet is vreemdgaan.

er zijn ook vrije relaties die elkaar vrij laten in seksuele omgang met anderen,dat is geen vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw heeft me nog nooit geld gevraagd voor seks. Hmm.... misschien wel een interessant spelletje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is absoluut vreemd gaan! betalen voor iemand of niet als je in aanraking komt met iemand en je doet iets in bed terwijl je al iemand hebt in je leven het is gewoon 'vreemd gaan' ik vind al sowieso als je aan iemand aanraakt zelfs kussen hoort er ook bij, het is gewoon vreemd gaan. vreemd betekend toch onbekende, rare toch? dan wordt jou vriend toch niet meer onbekend voor een ander maar wel voor jou toch? hoe bedoel ik, ik bedoel zo 'omdat je dit niet mag weten, zou hij liegen tegen je, dus hij wordt onbekend voor je want in een relatie weten partners bekans alles van elkaar. maar in dat situatie ben jij de gene die niets weet over dit gebeurtenis. en dan worden ze twee vreemde parters voor jou is het niet waar? iemand die vreemd gaat en dit aanzienlijk maakt voor zijn vriendin en toch verder gaat met diegene, worden ze toch na een tijdje vreemde mensen voor je? ook al kende je hem al heel goed 'n tijdje geleden. zelfs ik overdrijf het ik weet het maar moet je eens na denken dat het waar is of niet. als je vriend aan een meisje kijkt en denkt van binnenkant 'als ik die meisje in bed zo en zo kon doen' of 'wat heeft ze lekkere ...' verzin maar wat. is het nogmaals vreemd gaan maar dan met je ogen. dus laat maar aan de kant staan die betaling sh*t zelfs dat is vreemd gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
en ik vind al sowieso stom dat 'jou lichaam' praatje. hoe kan je het lichaam van je vriendin zo makkelijk aanraakbaar maken? als je iemand naast je hebt en je zegt dat die helemaal van jou is wat houdt dat in? ik vind wel oke als ze jou aanraken want het is jou lichaam maar ik hou van je? wat is dat voor een lul verhaal zeg. als je van iemand houdt dan is die helemaal van jou. je wilt het gewoon zo hebben. anders gaat het toch niet man...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk denk je niet zwart-wit.

En JA dat is vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er van af of je dit in samenspraak doet. Als je dit zo afspreekt in je relatie dan vind ik het geen vreemdgaan. Er zijn genoeg stellen die trio's doen en partnerruil en ga zo maar door, dit wordt ook niet gezien als vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk dat een vrouw liever heeft dat je voor een stukje kort genot een paar centen betaald dan dat je verliefd bent op een andere vrouw...weinig bedreigend voor haar als je er tenminste open over kunt praten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel juist.....
Als mijn vriend zo zo praten dan weet die waar de deur is! Als hij echt om je geeft dan zo hij de gedachten alleen al dat je met een ander bent al helemaal niet leuk vinden! Mijn vriend word al slechtgezind als die heeft gedroomd dat ik met een ander ben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je BETAALD iemand, om seks te hebben?Dat is in mijn ogen hoererij. Als je het er geld voor over hebt moet er wel iets GOED mis zijn in de relatie.
Sorry als ik het zo uitdruk maar zo zie IK het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd gaan is als 1 van de 2 omgang heeft die niet binnen jullie afspraken valt.

In mijn relatie betekent dat een schop in mijn nek als ik het met een ander op welke wijze dan ook doe.

Maar voor anderen kan dit prima in hun relatie passen.
Het is dus wat jij kan accepteren (of niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker vreemdgaan. Hij hoort van jou te genieten en jij van hem en niet van een ander. Dat hoort in mijn mening niet in een relatie en dat zou hij/zij niet eens moeten willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is erg vreemd. Je hebt een relatie met iemand. Heb je met iemand anders seks op welke manier dan ook, dan ga je vreemd.

Dus ook als je een gigolo belt en daarmee seks hebt, ga je vreemd in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt weer een opmerking van een man! NATUURLIJK is dat vreemdgaan!
Ik snap niet dat iemand met zo een gedachte een relatie begint, dat klopt niet vind ik.
Ik zou kapot zijn als mijn partner seks zou hebben met een ander, ongeacht of ze ervoor heeft moeten betalen of niet! Wat een onzin!
Dus hij zou het 'niet leuk vinden als je seks met een ander zou hebben,maar je moet het zelf weten het is toch jou lichaam' .... Hoe kan iemand dat nou tegen iemand zeggen waar hij/zij echt van houd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stem ook voor 'JA', het is pure overspel.

Toegevoegd na 20 uur:
Seksueel contact bindt je niet alleen lichamelijk aan de ander, maar ook emotioneel en spiritueel. Ik noem het al: seks is een soort lijm. een bindmiddel. Daarom hoort het alleen thuis binnen een heel intieme relatie, ik ga zelfs zo ver dat ik vind dat je het alleen binnen het huwelijk moet hebben om de binding echt zo sterk en diep mogelijk te laten zijn, zodat seks iets exclusiefs, ja iets heiligs kan zijn tussen jou en je partner.

Daarnaast zie ik het ook nog zo: Hoe vaker je dezelfde lijm gebruikt, hoe slechter het gaat hechten. Dat is met seks niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denkt niet zwartwit. Over het algemeen hebben mensen die een relatie met elkaar hebben alleen met elkaar seks. Heb je met iemand anders seks of seksueel contact dan ga je vreemd.
Er zijn ook relatie waarin mensen het van beide kanten niet erg vinden om met iemand anders seks te hebben en dan heb je een "open relatie". Dan ben je man en vrouw maar deelt ook het bed met iemand anders. Je kan/mag verliefd worden e.d. maar je komt altijd terug bij je "vaste" partner.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk antwoord op jou vraag: betalen voor seks is vreemdgaan. Als jij ervan weet en je accepteert dit omdat hij bijv. bepaalde handelingen wil in seks waar jijzelf niet aan zou willen beginnen dan is het nog vreemdgaan, maar met jou goedkeuring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lichamelijk of niet, emotie er bij ja of niet...het maakt allemaal niet uit. Sex met een ander is vreemdgaan. Er kan natuurlijk wel verschil zitten in hoe je er tegen aan kijkt. het verschil tussen de buurman en een gigolo kan ik mij wel wat bij voorstellen. Maar hoe kijk jij er tegen aan? dat is mijn inziens het enige wat telt. Zijn zienswijze is hierin absoluut niet interessant. Hij kan het je nu met mooie praatjes proberen te verkopen...tot het daadwerkelijk een keer gebeurd. Ik hoop dat hij een goed beeld heeft van de prijs die er voor dat avontuurtje betaalt moet worden...en dan heb ik het niet over die 50 Euro...

Ik vind de vraag waar de eventuele behoefte bij je vriend vandaan komt ook wel interessant; wat zegt hij eigenlijk met z'n standpunt? Is hij mss uitgekeken op je? Heeft hij behoefte om buiten de deur te eten maar niet de ballen om dan ook helemaal voor iets anders te gaan en van 2 walletjes te willen eten?

Overigens vind ik wel dat sex met andere zou kunnen in een relatie. Als je relatie zo goed in mekaar zit en je doet het sexen met andere bijv ook samen (swingen) kan het mss wel een aanvulling op je sexleven zijn. Als het maar echt goed zit tussen 2 mensen op gebied van vertrouwen en respect....anders is swingen ook alleen maar een vorm van legaal vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat je onder vreemdgaan verstaat.

Ik kan liefde en sex heel goed gescheiden zien.
Als mijn vriend bijv dronken zou zijn en hij heeft sex met een ander zou ik dat inderdaad niet leuk vinden, maar ik zou het veel erger vinden als hij achter mijn rug om verliefd is geworden op een ander en mij aan het lijntje houd.. En dan hoeft ie daar nog niet eens sex mee te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neuken, betaald of onbetaald, met iemand anders binnen een relatie is vreemdgaan.

Wanneer je geconfronteerd wordt met een partner die vreemdgaat, is dat een van de ergste dingen die je in een vaste relatie kunt meemaken. Je voelt je vernederd. Alle vertrouwen is verdwenen en je bent machteloos boos.
Vrijwel iedereen krijgt in zijn leven weleens te maken met overspel. Seks met iemand buiten je vaste partner is iets wat we maar moeilijk kunnen accepteren. Tenminste: wanneer je partner vreemdgaat. Wanneer je zelf vreemdgaat is dat een ander verhaal...
Overspel is iets dat veel voorkomt. Volgens de laatste cijfers komt overspel in ongeveer veertig procent van alle vaste relaties voor. Door het gemak waarmee via datingsites minnaars en minnaressen zijn te vinden lijkt dat percentage alleen maar te groeien.