Ik wil mij laten checken op SOA's zodat ik met mn vriendin zonder condoom seks kan hebben. Hoe kan je dat het beste doen?

Ze is aan de prikpil en we willen allebei graag testen op soa's zodat er geen condooms meer nodig zijn. Hoe gaat dit, hoe kan ik dit het beste doen en gaat dit ook anoniem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aandachtspunt: Ik meen dat er na de negatieve test het nog circa 3 maanden mogelijk is dat een eerdere opgedane besmetting tot uiting komt. Maar dat zal de arts of GGD je wel kunnen vertellen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Goed voornemen dat je dit wilt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd een goed voornemen om je telaten testen maar is het niet ook handig dat zij ook de test doet want de pil houd de soa's niet buiten de deur he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze willen allebei getest worden, staat in de beschrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah sorry daar had ik overheen gelezen k was denk ik nog niet helemaal wakker

Antwoorden (8)

De enige optie die ik zie is de huisarts. Gaat vanwege zijn beroepsgeheim volledig anoniem. Controleren op SOA'S is een routinetaak.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat zo'n SOA test
Je kan beide een soa test aanvragen op internet.
Ik kan zo snel ff geen link vinden maar daar kun je de test anoniem aanvragen.
Je kan het ook gewoon vid de huisarts doen en ook daar is het anoniem aangezien een huisarts beroepsgeheim heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In grotere plaatsen bij GGD of speciale SOA poliklinieken.
Mijn ervaring is dat het via de huisarts sneller een uitslag hebt. Maar dat is misschien weer wat minder anoniem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad kan dit vaak bij een soa-poli in bijvoorbeeld een ziekenhuis. Google er eens op met je plaatsnaam. Verder kun je nog meer info vinden op www.sense.info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de huisarts is het ook puur geheim!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel geheim, niet anonime, want je huisarts weet wie je bent.
Bij de GGD kan je wel doen als anoniem en het is gratis ook. Maar je moet Niet zeggen dat jullie de testen willen doen om "geen condooms meer vrijen" ...

Toegevoegd na 11 uur:
veel gestelde vragen over SOA en HIV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke vette +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je dat niet kunne zeggen? Natuurlijk kan dat wel. Veel koppels gaan zich laten testen om zonder cd te kunnen vrijen. Is alleen maar goed toch? Zolang je allebei maar trouw aan elkaar bent, dan kan er niks mis gaan. En mochten ze bang zijn dat ze wel eens iets hebben opgelopen, sommige soa's hebben soms een tijd nodig om te kunnen zien in het bloed, dan gaan ze over een tijdje nog eens testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel een mooie uitspraak maar...
Anders zal de GGD- medewerker je verwijzen naar de huisarts.
GGD soa onderzoek is bedoeld voor mensen die in de zogenaamde ‘hoog-risicogroepen’ vallen: "Hoog-risicogroepen die door de overheid zijn vastgesteld zijn: mannen die seks hebben met mannen, mensen met klachten die passen bij een soa, mensen die gewaarschuwd zijn door een (ex)partner voor een soa, mensen die komen uit een land waar veel soa voorkomen en mensen die betalen of zich laten betalen voor seksuele handelingen. " Dus ze zullen niet onder de zogenaamde "hoog-risicogroepen" vallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ggd is niet alleen voor hoog risicogroepen. Daar kan iedereen terecht. Veel mensen durven niet naar de huisarts. Uit schaamte of omdat ze bang zijn dat vrouw of familie, ouders er achter komen. Bij de ggd kan het anoniem en gratis. Ze zullen je niet weg sturen omdat je ook bij huisarts terecht zou kunnen.
Om zeker te zijn dat je elkaar niet besmet moet je dan ook naast een SOA test een aids test doen. Aid is namelijk ook een gevaar een groot gevaar. Je kunt dat via de GGD en of eerst de huisarts.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen aids, wat denk je van chlamydia, herpes, hepatitis, gonorroe, enz.
Chlamydia, kan je onvruchtbaar van worden, hepatitis B, leverklachten. Enz enz.
ronron1212
12 jaar geleden
Wat schrijf ik nou naast aids alleen een SOA test is niet genoeg wel lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha een plusje van mij
Schrijven is zilver lezen is goud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds wanneer is aids geen soa meer?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_overdraagbare_aandoening
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat klopt maar veel mensen vergeten deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, niet goed gelezen, maar kwam waarschijnlijk door die rare opmerking, aids en soa test. Aids test valt onder een soa test namelijk.....
Kijk voor informatie eens op www.sense.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb zeer goede ervaring bij de ggd.. er werd goed naar me geluisterd etc en vond het prettiger dan bij mijn huisarts die je toch vaker ziet.. Ik weet dat het 'gewoon' is maar gevoelsmatig werkt t bij mij anders.. Succes! En netjes dat je je wil laten checken! Zouden er meer moeten doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen naar de huisarts. Zij kan namelijk ook een SOA hebben. Als je dan allebij negatief bent , kan je het gelijk "vieren"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er wel vanaf hoe lang ze al een relatie hebben en monogaam zijn. De incubatietijd van sommige soa's kan gemiddeld een paar maanden zijn. Dus als je net een relatie hebt en dan gaat testen, dan kan de uitslag zijn dat je niks hebt, terwijl het nog niet te zien is in je lichaam.
Dan kan je beter nog even wachten met onveilige sex en later (over paar maanden) weer een test doen.