Zijn er op internet goede tests om er achter te komen of je lesbi bent?

Ik weet niet op ik dat namelijk ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (6)

Hoe hetero ben jij?

Val je op vrouwen, op mannen, op allebei, op geen van beiden, of twijfel je nog een beetje? Ben je nieuwsgierig naar je eigen positie in de hetero-wereld, je eigen hetero-gehalte?
Vraag je je af wat dat nou eigenlijk zijn: heteroseksuelen? Wat doen zij, wat beweegt hen en vooral: lijk je op hen?
Als dit vragen zijn die je bezighouden - of juist helemaal niet- doe dan hier (anoniem)- de Nationale Hetero-test.

Je werkt dan gelijk mee aan het onderzoek "Hoe hetero ben jij?" naar (seksuele) voorkeur in Nederland anno 2009.
De test is gebaseerd op de Klein Grid, een veelgebruikte test in seksuologisch onderzoek naar seksuele oriëntatie.

Voor het onderzoek naar seksuele voorkeur in Nederland is de test ‘Hoe hetero ben jij” ontwikkeld door het Landelijk Netwerk Biseksualiteit (LNBi). De test lijkt in grote lijnen op de test “ hoe bi ben jij” die in 2007 door 60.000 mensen werd ingevuld. Deze test is een vervolg en verbeterde versie. Dus ook als je mee deed in 2007 is je deelname leuk, anders en heel erg zinvol!

Aan het eind van de test wordt je ‘score’ vergeleken met de gemiddelde score van hetero, bi, en homo vrouwen, mannen en transen. Je kunt daarmee zien waar jij staat ten opzichte van een grote groep deelnemers uit 2007.
Je kunt de test doen tot 1 januari 2010. Algemene, uiteraard anonieme, uitkomsten in het voorjaar van 2010 gepresenteerd. Ook worden de resultaten verder gebruikt voor onderzoek.

- Ik wil hier wel iets aan toevoegen.. Een website kan niet voor jou bepalen of jij een homo bent of lesbi of bisexueel..

Dat kan alleen jij zelf bepalen.. Luister naar jezelf..

Toegevoegd na 47 seconden:
De link is de test die je wilt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Die site doet het niet. Ik moet op ok klikken om te beginnen, en krijg dan: 'Er is een fout opgetreden waardoor u geen toegang heeft.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O raar, bij mij doet hij het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Test doet het hier wel, maar de dingen die je moet invullen ('Tot welke sekse voel je je meer aangetrokken') veronderstellen feitelijk dat je die antwoorden al weet.
Waarom zou een internet test jou moeten vertellen wat jij bent.
Geen enkele internet test kan jou dit vertellen, want dit is veel te persoonlijk.
Net als geen enkele test mij kan vertellen op wat voor een man ik val of op welke vrouw ik zou kunnen vallen.

Je moet 2 verschillen zien.
Er is een sexueel aantrekkingsvlak, dus zou je kunnen genieten van sex met een vrouw en met een man.
En er is een romantisch vlak, met wie kan jij je leven delen is dat een man of een vrouw?

Bij de eerst optie maakt het helemaal niet uit wat of wie je bent, je wilt genieten van een lichaam. Ik zou zeggen noem je zelf gewoon Bi, hoeft je nooit een keuze te maken hoeft niemand jou in een hokje te stoppen en staan alle opties en variaties.

en het romantische deel. Maakt het echt uit voor jou of je op vrouwen of mannen valt?
Of is het meer voor je omgeving?
Mensen willen je graag in een hokje duwen ze willen weten wat jij bent. Dat is makkelijk voor ze.

Het ene deel sluit trouwens het andere niet uit hoor.
Stel je bent in een relatie dan kan je nog steeds genieten van seks met een ander geslacht. misschien zelfs een waarde volle toevoeging op jullie relatie

Mijn advies is:
Als mensen er om vragen, noem je zelf dan een Bisexuele hetrosexuele lesbiene.

En kijk gewoon van persoon tot persoon wat je er mee wilt en kijk niet naar het geslacht. ontdek alle mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die tests zijn er niet. Want de enige die jou dat kan vertellen, ben jij zelf.
En stel dat je een vrouw bent die nu op een vrouw valt (wat iets anders is dan vrouwen mooi vinden), dan is het nog niet gezegd dat je lesbisch bent - misschien val je een volgende keer op een man.
Dus het 'etiketje' heeft ook niet zoveel zin, ondanks dat het allemaal erg verwarrend kan zijn, zeker als je twijfelt.
Je komt er vanzelf achter - val jij altijd op vrouwen en ben je zelf een vrouw, dan ben je waarschijnlijk lesbisch.
Om het nog wat ingewikkelder te maken: zolang je nog in de puberteit zit en de periode vlak daarna, zijn veel mensen druk bezig te ontdekken wat hun seksuele oriëntatie is.
Het kan dus zijn dat je in die periode op een man of vrouw valt en daarna nooit meer op iemand van die sexe.
Dus het is afwachten.
Maar een test kan jou niets vertellen wat je zelf al weet, en ook niet wat je nog niet weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je echt een test doen om te zien of je lesbisch bent? Het lijkt me niet zo moeilijk daar achter te komen. Ten eerste voel je je opgewonden als je twee meiden zien zoenen of seksen. Zo ja dan ben je niet hetero, maar lesbisch of biseksueel. Ten tweede zie je jezelf niet vrijen met een man of walg je bij het zien van een penis van een man kortom seks hebben met een man is pertinent uitgesloten. Dan ben je volgens de regels lesbisch. maar persoonlijk vind ik dat je daar in de praktijk achter moet komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hoef je toch helemaal geen test voor te doen lieve schat! Waarom zou je alles zo persé in een hokje willen plaatsen. Je bent wat je bent en wat je voelt op het moment. Misschien ben je wel lesbisch probeer het uit, je komt er vanzelf achter of het wel of niet zo is. Zo'm test geeft jou het antwoord wat je zelf wil horen, die vragen zijn er op gemaakt. Dan ben je straks misschien in paniek want de test heeft het gezegd, en blijkt het over een paar jaar helemaal niet zo te zijn. Alle emoties voor niks.

Ik zou zo zeggen doe lekker wat je wil doen, plaats je zelf niet in een hokje, dat is namelijk niet wat je wil. Je komt er vanzelf achter wat je wil en niet wil.

Ik heb jaren en jaren gedacht dat ik op blondines viel, achteraf zijn het toch de brunettes die me meer aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas 12.. ik denk dat dit het laatste is waar je op dit moment over hoeft na te denken. Dingen komen en dingen gaan. Laat de tijd je antwoord zijn!