Ik ben bang dat ik gehackt ben via webcam omdat ik laatste tijd veel Cam via chatroulette hoe weet ik of ik gehackt ben of niet help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
hele simpele oplossing, als je webcam niet gebruikt, stekker er uit trekken, cam op de muur richten of afplakken. Kan niemand er wat mee.

Antwoorden (3)

Gehackt worden via de webcam kan niet! Men kan geen computer overnemen of bestanden inzien via jou webcam. Wat echter wel kan is dat ze je filmen met behulp van je webcam tewijl jij van je webcam gebruik maakt. Chatroulette staat hierom bekend. Ook kan het zijn dat jij niet spreekt met degene die jij ziet op je webcam. Ook dat kan gemanipuleerd worden. Het is dus belangrijk dat je geen "gekke dingen" doet voor de camera; anders loop je het risico dat dit eindeloos over het internet blijft zwerven. Dat is niet iets wat je graag wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan wel. Ik zat laatst achter mijn computer, tot er ineens rechts onder in beeld mijn webcam icoontje zag verschijnen. Wat bleek nou ? Virus ! Kreeg een windows pop up met de tekst: is je cola'tje lekker ? En ik dronk op dat moment cola...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik zeg; niet heacken, wel filmen en bekijken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha een webcam niet kunnen hacken, nee inderdaad dat kan niet, je kan wel de computer hacken waarmee deze webcam is aangesloten en dus ongevraagd de webcam over kan nemen. Ook via chatroulette is het mogelijk om iemands webcam over te nemen maar dan moet de site zelf ook gehackt zijn of zelf foute doel einde hebben, door de temporary internet cache folder te gebruiken waarin je dergelijke programma's zonder opvallen van je virusscan kunt uitvoeren omdat IE op dat moment de uitvoerder is :) Op deze manier worden tegenwoordig ook zogenaamde virusscanners geïnstalleerd met fake meldingen, om deze meldingen weg te halen zou je hem moeten kopen.
Ja dat kan wel met een zogenoemde RAT als je een "RAT" op je computer hebt staan kan iemand je hele PC besturen ook je webcam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is alleen mogelijk als je software hebt binnengekregen van verdachte aard mailtjes gekregen met twijfelachtig links en die hebt aangeklikt in msn of mail of via een website die je bijvooreel dvia link in msn aanklikte
als je webcam beschikt over een led lampje dan brand dat ook
dat kunnen ze niet voorkomen
dus zie je dat aanstaan terwijl je niet bezig ben met webcam dan is er iets mis
het lampje gaat meestal alleen even aan en uit als je opstart, dat is normaal

Verder hoor ie uit te zijn als je niet webcamd
brand ie dus al je niet bezig ent met je webcam dan is er iets mis