Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat doe ik tegen de zenuwen?

Ik heb de laatste tijd, sinds ongeveer 2 jaar, last van mijn zenuwen. Het lijkt wel alsof het steeds erger wordt. Ik heb hier voornamelijk op school erg last van. Het is nogal moeilijk uit te leggen maar het is eigenlijk dat mijn lichaam soort van schrikt, en ik tril nogal. Ik heb deze symptomen alleen op school! en ik wordt er een beetje gek van, want dit is de enige reden dat ik met tegenzin naar school ga. Elke keer als ik in de les zit ben ik constant zenuwachtig en erg gespannen. Als de leraar mijn naam noemt schrik ik, en dat is te merken aan m'n hoofd die dan een schokkerige beweging maakt en dat komt nogal gênant over. En nog een voorbeeld: onverwachtse geluiden waar ik van schrik, zoals een pen die van de tafel valt of als de bel gaat als het lesuur voorbij is. Ik had laatst ook een betogende voordracht voor Nederlands. Ik was niet normaal zenuwachtig en hierdoor was mijn presentatie gewoon zeer slecht. Mijn inhoud was wel goed, maarja uiteindelijk een 5 gekregen.

Ik heb veel dingen opgezocht op internet over dit probleem, maar kan echter niks vinden. Ik ga ook regelmatig naar de sportschool sinds ongeveer 2 jaar. Misschien heb ik wel mijn zenuwstelsel beschadigd door het trainen?

Dit is echt een groot probleem, omdat ik me niet goed kan concentreren in de les, mede doordat ik constant zit te denken aan dat ik niet moet trillen. Ik wil graag serieuze antwoorden, en kom dus niet met die bullshit van ''haal rustig adem'' ofzo.

Ik ben 17 jaar btw

Weet jij het antwoord?

/2500

Door normaal trainen kan je geen zenuwen kapot maken, wel kan het een extra belasting zijn als er al een tekort ergens van is. Dat is echter minimaal, dus lekker doorgaan met trainen. Vooral omdat je ook fysieke verschijnselen merkt, o.a. het trillen denk ik aan een fysiek tekort. Zeer waarschijnlijk magnesium, maar dat hoeft niet het enige tekort te zijn. Toegevoegd na 7 minuten: Mijn antwoord / advies: Twee keer per dag 200mg magnesium citraat met water innemen, ruim voor en na een maaltijd en niet tegelijk met voedsel.

Bronnen:
http://www.orthokennis.nl/artikelen/magnes...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15466962

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100