Wat werkt het beste bij een winterdip? een witte of een blauwe lichttherapielampen?

Wat is het verschil daarin?

6 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
flyingcrow
6 jaar geleden
Leuke reactie :-)

Het beste antwoord

Kijk uit. Bij het gebruik van alleen blauw licht (blauwe lampjes) bestaat de kans op (blijvende) oogschade.

Het gevaar van het gebruik van blauw licht ALLEEN staat ook wel bekend als 'blue light hazard'. De ogen reageren niet natuurlijk op blootstelling aan slechts blauw licht. Normaal gesproken zullen de pupillen van de ogen als natuurlijke bescherming samenknijpen bij blootstelling aan intens licht. Deze natuurlijke reactie gebeurt NIET bij blootstelling aan ALLEEN blauw licht. Kies daarom een lichttherapielamp die gebruik maakt van wit licht.

Het effect van lichttherapie is bij iedereen verschillend. Het duurt in ieder geval enkele dagen voordat je een duidelijk effect mag verwachten en soms kan het weken duren.

Best bespreek je gezondheidsklachten altijd eerst met je huisarts. Dus vóórdat je met een lichttherapie begint.

N.B. Als je een lichttherapie lamp gekocht hebt voor thuisgebruik, lees dan voor gebruik wel goed de gebruikershandleiding door.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
flyingcrow
6 jaar geleden
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!