Ik heb verkering met een meisje met een ongeremde hechtingsstoornis. Heeft iemand tips met hoe ik zoveel mogelijk rekening met haar kan houden?

Ik ben 18 en zij is 16. We hebben nu 4 weken verkering.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Houd vooral ook rekening met jezelf: bewaak je grenzen!
liveisgreat
10 jaar geleden
euh... kan je je vraag even verduidelijken? dit syndroom ken ik nog niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Liveisgreat. Kan je niet op internet iets vinden van die stoornis?
liveisgreat
10 jaar geleden
er staat enorm veel info over hechtingsstoornissen, inderdaad. maar het één spreekt het andere tegen. om goed te kunnen antwoorden is het nodig dat er kort uitgelegd wordt wat er juist gebeurt.

Antwoorden (1)

Dat je ouder bent geeft je wat meer stabiliteit, maar zorg dat je steeds het goed voorbeeld blijven geven van wat wel en niet acceptabel gedrag is.

Maak geen misbruik van de situatie en wees er voor haar als zij je nodig hebt, maar denk ook aan jezelf en neem op een op zijn tijd afstand en bij twijfel zoek advies hoe je met grensoverschrijdend gedrag om dient te gaan.

Maar blijf zorgen dat het gedrag en de mens achter het gedrag gescheiden houdt.
Misschien vind het gedrag zeer prettig of wat minder prettig. Maar het blijft je vriendin en deze dien je wel met respect te behandelen.