Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb verkering met een meisje met een ongeremde hechtingsstoornis. Heeft iemand tips met hoe ik zoveel mogelijk rekening met haar kan houden?

Ik ben 18 en zij is 16. We hebben nu 4 weken verkering.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat je ouder bent geeft je wat meer stabiliteit, maar zorg dat je steeds het goed voorbeeld blijven geven van wat wel en niet acceptabel gedrag is. Maak geen misbruik van de situatie en wees er voor haar als zij je nodig hebt, maar denk ook aan jezelf en neem op een op zijn tijd afstand en bij twijfel zoek advies hoe je met grensoverschrijdend gedrag om dient te gaan. Maar blijf zorgen dat het gedrag en de mens achter het gedrag gescheiden houdt. Misschien vind het gedrag zeer prettig of wat minder prettig. Maar het blijft je vriendin en deze dien je wel met respect te behandelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100