Veel ontspanning en lekker uitslapen. En jezelf lekker verwennen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel mogelijk rusten. Een saunadagje. Veel naar buiten want frisse lucht doet wonderen. En verder geen zware maaltijden en op tijd naar bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een verwendagje kuuroord lekkere massage sauna bubbelbad lekkere fruihapjes, ga eens naar een schoonheidspecialiste kapper, lekker uitwaaien op het strand, weekendje weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast goed slapen en ontspannen doet ook sporten wonderen. Een flinke wandeling of fietstocht is heel ontspannend. Vooral de buitenlucht in, maar naar de sportschool is ook prima. Dat is meestel maar een uurtje, maar je kikkert er lekker van op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rondje lopen, sporten, opstap, iets sociaals, en ruste.

Let wel op dat je niet vaker van zulke zware werkweken achterelkaar krijgt. Zo krijg je kans op een burnout. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen!!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is wellicht niet helemaal wat je zoekt... maar ik loop zelf ook vaak tegen dit probleem aan.

Ik zorg gewoon dat die werkweek niet ophoud. Als je toch al druk bezig bent geweest kan je net zo goed even doortrekken en er een intensief weekend van maken. Wellicht kan je verder werken of klusjes in en om het huis doen. je weet wel, van die karweitjes die altijd blijven liggen. Je blijft op die manier in je ritme. Mijn ervaring is namelijk dat als je in het weekend helemaal niets doet dan alleen ontspannen je na het weekend vaak nog vermoeider bent dan ervoor.

Dit ga je natuurlijk niet oneindig volhouden, dus er zal een 'relatief rustige' week aan moeten komen om meer tot rust te komen. Het maximum wat ik vooralsnog heb doorgetrokken (maar daar moet je tegen kunnen) is 8 weken volle bak draaien.

enne... als je lichaam het echt niet meer volhoudt word je meestal ziek (verkoudheid, griepje o.i.d) want dat grijpt dan toch een keer in. Na een weekje ziek in bed kan je er ook wel weer tegen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je krijgt een burn-out of raakt oververmoeid, zoals ik op dit moment na vele weekendjes doortrekken. Kun nu al wekenlang maar halve dagen werken en heb alle andere activiteiten moeten stopzetten. Ik denk dat je al verkeerd zit als je van een rustig weekend niet uitrust. Misschien ben jij ook wel op weg naar een burn-out of iets dergelijks? Ik zou ermee oppassen, als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem dit alsjeblieft niet op als persoonlijke belediging... maar ik vind dat mensen met een burn-out een gebrek hebben aan ruggengraat. Ik zal persoonlijk nooit accepteren dat als ik fysiek gezond ben dan anderen werken voor 'mijn' geld. Dat betekent niet dat de symptomen van een burn-out niet een belemmering zijn om je werk uit te voeren. ik zit zo gewoon niet in elkaar.
fysieke inspanning vraagt om mentale ontspanning.

kijk naar een leuke film of luister naar je lievelingsmuziek.
slaap minstens 8u en neem een stevig ontbijt.
na je werk eens een voetbad nemen kan zo een deugd doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is weer zo persoonlijk.
De meeste dingen die genoemd worden, zouden voor mij niet helpen.

Wat helpt is een vorm van ontspanning die JOUW aanspreekt en die liefst niet bestaat uit niets doen.

Als je een hobby hebt, waar je je helemaal in kunt verliezen, die een passie is, en die liefst iets heel anders is dan wat je in je zware werkweek moet doen, dan is dat ontspanning.

Of dat nu theezakjes vouwen is, of breien,
of fotografen en foto's bewerken.
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Zoek een passie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Zoek vooral wat bij JOU past en wat JOU energie geeft.
iets leuk doen, sporten, slapen, vrijen, lekker gaan eten, een kuisvrouw huren, een babysit zoeken voor de kinderen, ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees lief voor jezelf, doe wat je wil doen, waar je behoefte aan hebt om je weer op te laten.
en vooral....
maak dit mogelijk voor jezelf!

nog even en het is weekend, dus veel succes!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om negen uur of nog vroeger in je bed gaan liggen met een goed boek of desnoods een stapel Suskes en Wiskes en een radiootje naast je bed zetten. (ik heb zelf een voorkeur voor radio 6, soul en jazz). Kaarsjes aan. Relaxen maar!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een kopje thee erbij of een wijntje. stukje chocola erbij. Voor mij de ideale oplaadmanier.
13 jaar geleden
Naast goed slapen en ontspannen is het belangrijk om in het weekend in een sociaal "veilige" omgeving te zijn waar je jezelf kunt zijn en je gevoelens (over de zware werkweek) kunt delen. Dan lucht op en geeft energie.
Daarnaast zijn gezond eten, bewegen in de natuur en mediteren goede methodes om meer energie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar krijg je energie van?
-Rust
-Mensen ontmoeten die je energie geven
-Lekker hardlopen en het hoofd leegmaken
-Met een boekje in een hoekje
-Afleiding zoeken in een passie.
-Sex ;-)
-Een andere omgeving opzoeken, Limburg of zee.
-het zware gevoel negeren en door iets leuks laten overschreeuwen.
Succes.