Wat kan je doen tegen ernstige concentratie problemen op het werk door stress?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
3.6K

Antwoorden (5)

Met je baas en/of de arbo arts gaan praten.
Als alternatief naar je huisarts
Kijk uit hoor, als je zo last hebt van stress dat je denkt dat het je functioneren negatief beinvloedt loop je een grote kans op een burn-out op termijn
13 jaar geleden
Je hebt lijkt te weinig lol en ontspanning en functioneert waarschijnlijkt op de automatische piloot.
Probeer wat meer leuke dingen te gaan doen en wissel wat meer af, ga bijvoorbeeld een paar keer in de week met de fiets naar het werk of sport licht s'avonds bijv 1x zwemmen.
Stress is een lastig iets en probeer er niet een wedstrijdje van te maken om er vanaf te komen, maar neem het luchtig op en begin kleine dingen te veranderen.
Probeer ook grenzen te stellen en je niet te bemoeien met andermans verantwoordelijkheid ook niet goed bedoeld.
Als je stress hebt neem het gevoel waar en rustiger aan doen ipv jezelf op te jagen.
Je bent een waardevol persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaker pauzes tussendoor nemen. Ik ga bijv. Koffie voor collega's halen. Een praatje maken in een andere kamer. Benut je middagpauze door te wandelen buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de stress zodanig de boventoon voert en je hoofd er vol van zit, wordt het steeds moeilijker om er niet door te worden afgeleid. Je voelt dit in jouw hele lijf.
Pas als de aanleiding van de stress kan worden aangepakt, dan kun je de bijverschijnselen zoals vermoeidheid, vergeetachtigheid en concentratiestoornissen laten verdwijnen. Kijk eens naar hartcoherentie, ademhaling in relatie tot stress. Eerst heeft de oorzaak echter de aandacht nodig. Anders ben je alleen op de bijverschijnselen aan het werken.
Heel veel wijsheid toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heb je zo'n moeite om je te concentreren?

Ben je door je leidinggevende aangesproken op je concentratieproblemen? Ben je nog aan het werk of al in de ziektewet? Jammer dat je niet wat meer info geeft. Dan kan ik beter advies geven.

Een heel lastig probleem. Heb er zelf ook mee te maken gehad. Stress is niet 1,2,3 verholpen. Er moet vanalles worden veranderd om die stress weg te halen: erkenning voor foute verhoudingen tussen werkgever en werknemer, erkenning dat er te veel van je wordt geëisd qua uren of qua taken, je wordt niet genoeg gewaardeerd (financieel of als mens - wat je daar allemaal aan het doen bent en bijdraagt aan het algemeen belang de godganse dag), men heeft geen oog voor je privéproblemen?

Wat het ook is: heb even schijt aan je werk. geloof me, ik spreek uit ervaring. Toen ik gestresst en wel met een burn-out thuis zat, ging ik me nog schuldig lopen voelen over het feit dat ik zat weg te kwijnen en niet kon werken. Ja, daaaaaag. Jij gaat voor. Je 'baas' / werkgever / baan moet even op de tweede plaats en jij maakt pas op de plaats om tot jezelf te komen en weer gezond te worden. Pas als je gezond bent kun je weer goed functioneren.

Stuur me even een pb als je verder van gedachten wilt wisselen hierover. Want ik weet hoe kut het is.