Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

vragen over eten en activiteiten die invloed hebben op het slapen?

de volgende vragen heb ik:
in hoeverre zit er suiker in honing in de zin dat je voor het slapen gaan niet dingen mag eten waar veel suiker in zit?

ze zeggen dat als je veel sport, en je ook daar moe van bent, je beter kan slapen. dat heb ik ook, maar als ik s'middags sport, ben ik s'avonds dat uitgeputte gevoel kwijt. heeft het zin om voor dat ik ga slapen pushUps en andere spieroefeningen ga doen?

ik heb gelezen dat je voor het slapen niet veel moet gaan eten, maar dat je niet met een hongergevoel moet gaan slapen. wat kan ik het beste eten als ik honger heb?

is het goed om yoghurt met walnoten en honing voor het slapen te eten?

ik heb veel slaapproblemen gehad waardoor ik niet in slaap kon vallen. langzaam aan begon ik s'avonds tot 12 uur s'nachts op mijn ipod touch (voor mij) ontspannende dingen te doen zoals msn en contact houden met vrienden. als ik hiermee rond 12 uur klaar mee was, viel ik na mijn ipod wegleggen meestal binnen een paar minuten in slaap en werd ik de dag daarna weer uitgerust wakker. dit ritme bleef ik lang aanhouden en mijn nachtrust werd steeds beter. dit is eigenlijk een slecht iets om dit te doen maar ik voel me er goed bij. nu doe ik dit ook een tijdje niet meer en ik krijg weer moeite met in slaap komen. zijn er risico's/ nadelen als ik weer tot 12 uur met mijn ipod zit en dan ga slapen en s'ochtends weer uitgerust wakker word?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb je vraag en toelichting een paar keer gelezen, maar eerlijkgezegd heb ik het "probleem" nog niet ontdekt. Ik lees dat je slaapproblemen had, maar nu niet meer. En wat kan er nou mis zijn, met voor je gaat slapen lekker even wat met je Ipod in de weer te zijn? Je voelt je er blijkbaar prettig bij, en dat is nou juist een van de voorwaarden voor een goede nachtrust. Als dit je op een of andere manier toch niet bevalt, msn, chat en mail dan tot half 12 of tot 11 uur. En kijk eens of dat ook werkt. Verder schrijf je allemaal zeer verstandige dingen. Niet teveel eten vlak voor je naar bed gaat, en ook niet met een hongergevoel naar bed. Er is dus helemaal niks mis met bakken yoghurt met walnoten en honing, maar eet het niet vlak voor je gaat slapen. En als je een flinke avondmaaltijd gebruikt, met eventueel om een uur of 9 nog een tussendoortje (banaantje of zo) dan heb je om 12 uur als je gaat slapen toch geen honger? Hooguit wat lekkere trek, en als je daar niet aan toegeeft, slaap je prima. Al dat push-up gedoe moet je ook niet doen vlak voor je gaat slapen. Hoe kalmer aan je doet, vanaf een uur of 9, hoe beter je je lichaam en geest voorbereidt op de slaap. Laat je ook niet gek maken over suikerverhalen. In honing zit suiker, maar in appels ook. Zolang je niet 10 koppen koffie met 3 suikerklontjes per dag drinkt of 2 eetlepels suiker in je yoghurt, is er daar ook al niets aan de hand. Uit je toelichting blijkt ook nog eens dat je regelmatig slaapt, dus dat is ook al helemaal okay. Maak je geen zorgen, geniet van je ipod en je yoghurt met honing. Dat is weer een zorg minder, en dat zal je nachtrust nog meer bevorderen! Slaap lekker! ;-)

De naam van deze site is Goeie Vraag. Dat betekent 1 vraag, soms wijken we af en stellen er 2. Geef antwoord op de vraag "vragen over eten en activiteiten die invloed hebben op het slapen? Dát is geen vraag ! Dat is een aankondiging van een serie vragen ! Ik heb het allemaal gelezen en kom tot de conclusie: Jij denk te veel en maakt je veel te veel zorgen over een paar dingen. 1. niet te lang actief zijn lichamelijk of geestelijk vlak voor het slapen gaan. 2. niet te kort op het slapen gaan nog eten, yoghurt met walnoten en honing is prima. 3. sporten is goed en je hoeft je niet uitgeput te voegen voor het slapen gaan. 4.als je gemerkt hebt dat je lekker in slaap valt door bijvoorbeeld te msn en contact te houden met je vrienden: prima ! Niet te veel piekeren en als iets goed aanvoelt, gewoon doen ! Toegevoegd na 1 dag: -kort *op* het slapen moet zijn kort *voor* het slapen -uitgeput te *voegen* moet zijn uitgeput te *voelen* -te *msm* en moet zijn te *msm-en* en

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100