Zijn er cijfers bekend over hoeveel mensen er uit een vegetatieve toestand toestand zijn gekomen en ná hoeveel jaar ?

Vanmorgen heb ik in Ochtendspits iets gezien,waarna ik met een grote vraag bleef zitten. Er werd een korte documentaire getoond over een jongetje,dat door 3 andere jongens in elkaar werd geslagen en in vegetatieve toestand geraakte. Mijn vraag is : Zijn er cijfers bekend over hoeveel mensen er uit die toestand zijn gekomen en ná hoeveel jaar ? Zo JA,functioneren deze mensen nog optimaal ?

PS: Het gaat over deze jongen (voor de geïnteresseerden)

http://www.help-jelte.nl/index.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Niemand kan voorspellen hoe lang een vegetatieve toestand duurt.

Herstel is mogelijk, maar kan erg lang duren. Vaak treedt echter ook blijvende invaliditeit op.

De vooruitzichten zijn echter somber indien een coma zeer diep is, of sprake is van vegetatieve toestand die langer dan 12 weken aanhoudt. De kans op ontwaken is dan bijzonder klein.