Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik wil accuut stoppen met ritalin, kan dat? wat zijn de eventuele gevolgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan, je zult vermoedelijk lichamelijk wel wat dingetjes voelen maar geen heftige afkickverschijnselen krijgen. Ik ken ADHD'ers die dat in de vakantie doen ;-) Mensen adviseren wel om er een goede multivitamine bij te slikken omdat je lichaam weer zelf dopamine moet gaan aanmaken, en daar heb je wat extra vitaminen voor nodig. Eigenlijk zou je sowieso een keer in de zoveel tijd moeten stoppen met Ritalin om te kijken in hoeverre jij het nog nodig hebt om lekker in je vel te zitten.

ja dat kan. rilatin is een kortwerkend methylfenidaat. wat je kan gebeuren is hooguit een rebound als je hier eerder ook last van hebt gehad. en natuurlijk zal de oorzaak waarvoor je ritalin innam terug komen. deze heb je misschien onder controle nu waardoor het niet meer zo'n struikelblok voor je is. afkicken kan dus niet, je bent niet verslaafd aan de stof zelf aangezien deze stof niet langer werkzaam is van ongeveer 3 uur. afbouwen kan wat handiger zijn, om het verschil (met en zonder ritalin) wat gelijdelijker te laten verlopen wat wel zo prettig kan zijn voor jezelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100