Klopt het dat iemand die gevoelig is voor depressies baat heeft bij het stoppen van eten van vlees? Of is dat een fabel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel wat gevonden over varkensvlees, dat schijnt niet gezond te zijn. http://www.centrumhethof.nl/body/20080821115340/waarom-varkensvlees-slecht-is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben al 20 jaar vegetarisch en half jaar geleden pas depressief geworden...Dus om op je vraag terug te komen...het zal niet altijd zo zijn.

Antwoorden (6)

Vooropgesteld dat ik er niets van weet. Ik heb altijd gehoord dat het eten van vlees het verlangen om sex te bedrijven stimuleert. Als dat waar is stimuleert vlees dus geen depressies want bij depressies heb je geen zin in sex.
13 jaar geleden
Nee lijkt mij niet, vlees bevat vit. B12 wat bij een tekort juist depressieve klachten kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut! Ik wil niet zo ver gaan, als te willen stoppen met vlees eten, maar absoluut zo weinig mogelijk. Er in 1e instantie van uitgaand dat je lichaam je tempel behoord te zijn, wat inhoud dat wanneer je goed voor je lichaam zorgt, je lichaam ook goed voor jou zorgt. Alles wat je eet en niet eet heeft direct invloed op je gemoedstoestand. Dit gegeven wordt vreselijk onderschat in onze consumptiemaatschappij. Te veel vlees is voor niemand goed. Maar voor mensen met overgevoeligheid voor depressies en andere sterk wisselende gemoedstoestanden is het onverstandig om veel vlees te eten. Vlees zit vol hormonen, natuurlijke en toegevoegd door de fokkers.
Let op, vis is geen vlees en staat er juist bekend om, stemming verhogend te werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het een fabel. Vlees zit momenteel behoorlijk in het verdomhoekje, maar vergeet niet dat het waardevolle voedingsstoffen bevat. Natuurlijk is gezond eten en lichaamsbeweging goed, altijd, en zeker als je depressief bent. Maar als je aanleg hebt voor depressies wordt dat echt niet minder door vlees te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder het omgekeerde. Vegetariërs die het tekort aan B12 wat in vlees niet goed compenseren hebben meer kans op moeheid, wat om kan slaan in depressie, omdat dingen niet lukken, te langzaam gaan, geen zin hebben in dingen. Het heeft ook te maken met ijzer en de aanvoer van rode bloedcellen voor zuurstof in het bloed.

Toegevoegd na 34 seconden:
wat in vlees ZIT
13 jaar geleden
Als de depressie wordt veroorzaakt door dierenleed en overvolle stallen, dan kan het stoppen van eten van vlees goed helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+dan wel inderdaad!