Kan je een paroxetine syndroom hebben wanneer je verwijde pupillen van seroxat krijgt?

Vroeg het me af want het kan een symptoom zijn bij overdosering en ik heb me aan de voorgeschreven dosering gehouden.
Ben benieuwd of iemand hier wat weet maar zal morgen ook zelf even informatie bij de psycholoog vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.7K

Antwoorden (1)

Het serotoninesyndroom kan ontstaan bij het gelijktijdig gebruik van SSRI's, zoals Seroxat en middelen zoals MAO-remmers. Bedoel je dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Of SSRI's in combinatie met tricyclische antidepressiva, tryptofaan, lithium en amfetaminen.

Toegevoegd na 10 uur:
Bijwerkingen komen veel voor bij SSRI's als paroxetine, waaronder het serotoninesyndroom. Omdat de kans op dat syndroom vele malen groter is in combinatie met een aantal andere medicijnen wordt sterk ontraden om ze samen te gebruiken. Dat geldt nog veel meer voor drugs, waarvan de werking onvoorspelbaar is. Verwijde pupillen kunnen inderdaad een symptoom van serotoninesyndroom zijn maar ik betwijfel eerlijk gezegd of je die toestand kunt bereiken met enkel en alleen een SSRI, zoals Seroxat/paroxetine, in een therapeutische dosis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch denk ik dat je het serotoninesyndroom bedoelt. Ja, dat kun je krijgen van alleen Seroxat oftewel paroxetine. Daarom is het zo belangrijk om geen middelen te gebruiken die de kans op dat syndroom enorm vergroten. Dat geldt ook voor sint-janskruid. Zie de link in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima! Geen probleem en ik hoop dat je iets aan de info hebt.