Door SSRI gebruik voel ik me eerder dronken dan bij dezelfde hoeveelheid alcohol voorheen.. Is alcohol nu ook eerder schadelijk voor mijn hersenen?

Het betreft Escitalopram.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat is niet eerder schadelijk. Schadelijk voor je hersenen is de alcohol zelf. Niet het effect dat je voelt.
Het kan wel in de bijsluiter worden afgeraden om ze samen te gebruiken. Maar dat is wat anders.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt er aan of je lichamelijke schade bedoeld of schadelijk voor je hersenen.
Volgens mij is het wel schadelijker voor je hersenen als je net zo veel als normaal zou drinken. Omdat je je hersens een extra harde "klap" geeft bij de normale hoeveelheid alcohol. (Dit geld trouwens ook bij andere middelen/drugs in combinatie met deze medicatie)
Lichamelijk wordt het net zo snel als normaal afgebroken door je nieren, dus ik zou denken dat dit niet extra schadelijk is voor je lichaam. Wel is het natuurlijk minder schadelijk voor je portemonnee als je de medicijnen niet zelf hoeft te betalen..
Maar dit is natuurlijk weer een andere kwestie.