Als je besmet bent met SOA en je krijgt een antibioticakuur voorgeschreven voor iets heel anders verlost dit je dan ook automatisch van de SOA ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, dit is heel goed mogelijk,er zijn verschillende soorten antibiotica die voor meerdere aandoeningen helpen,het is namelijk onmogelijk om voor elk soort aandoening/ziekte een aparte antibiotica te hebben!

In principe zou het wel in de bijsluiter moeten staan of een aparte bijsluiter/brief van de apotheek speciaal voor jou gemaakt!
Ook moet op het doosje vermeld staan voor welke aandoening de antibiotica is!

(met dit antwoord ga ik er van uit dat je het via de arts hebt gekregen)

Sterkte en groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt er aan wat voor kuur het is. Als het een breed spectrum antibiotica is, kan het zijn dan deze ook de SOA bestrijd.
Je hebt bijvoorbeeld een middel tegen Lyme, wat ook gedeeltelijk tegen o.a. blaasintsteking werkt.

Maar dit staat dan specifiek in de bijsluiter. Het is totaal afhankelijk van welke SOA je hebt en welke kuur je krijgt.
Vraag dit na bij je huisarts, de apotheek en lees de bijsluiter.
Het is niet gegarandeerd dat het weg is.
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Correct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarschijnlijk niet het antwoord waar vraagsteller op zit te wachten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. +
Ritsuka
11 jaar geleden
Tsja, het juiste antwoord is nu eenmaal niet altijd het leukst om te horen.