kan een mee eter een abces worden?

Ik had een kleine mee eter bij mijn lip. Ik wilde hem uitknijpen, maar er kwam niks uit. In plaats daarvan werd het een grote rode bult. Het is nu dus een dikke rode puist geworden. Hij klopt behoorlijk en het doet veel pijn. Vooral als mijn huid strak gespannen word. Ik durf hem niet meer uit te knijpen, maar kan het zijn dat het een abces is geworden? Want als ik mijn huid rondom de puist strakspan is ie geel/wit. En hoe kan ik de pijn verzachten? Want het klopt als een gek. (Dit is ee 3e dag dat ik ermee rondloop)

Bedankt voor de hulp !

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Uitgeknepen met vuile nagels in plaats van even met een ontsmette naald opengeprikt om met een schone tissue de pus eruit te halen? Ja, dan heb je nu een ontsteking.
Ivana
8 jaar geleden
Uitknijpen van een mee-eter is werk voor een schoonheid-specialiste. De meeste mensen knijpen verkeerd en dan verhuisd alle vuil naar de diepte en veroorzaakt een abces. je hebt voor een mee-eter een commodone-drukker nodig en die is zelfs in handen van een leek soms gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord Ivana. Want ik had het idd niet met mn nagels gedaan en netjes de naald schoongemaakt.
Weet je ook wat ik moet doen zodat de abces weggaat? Of moet ik langs de dokter ?
Ivana
8 jaar geleden
Alleen als het open is heb je kans dat het vuil eruit komt. Als het zich vanzelf weer sluit, blijft het heel lang een pijnlijke ergernis. Op die plaats doet het echt zeer. Even naar de huisarts kan dus geen kwaad, die man kan zien wat het snelst werkt en hij kan een zalfje geven om de wond schoon te trekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thanks voor de tip ! Maar het is dus niet raar om voor een kleine abces naar de dokter te gaan?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Zou een pleister met trekzalf niet werken? Ik vraag het omdat ik niet weet of het kwaad kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, Ivana heeft gelijk, het moet open gemaakt worden, het pus moet eruit. Naar de huisarts hiermee. Ivana, dit zou een prima antwoord zijn.
Ivana
8 jaar geleden
Vanmorgen twee incisies in mijn rug gehad, ook voor een pijnlijke ergernis. Als je er te lang mee blijft lopen (ik dus) gaat het van kwaad tot erger. Zo-ook bij een zwerende mee-eter. Huisartsen zijn daarvoor! Sterkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook super bedankt ! Ik maak morgen gelijk een afspraak

Antwoorden (1)

Bij mij helpt het om aan te tippen met tea tree olie. Gewoon verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat (bij gezichtsreiniging). Je kan ook een watje met tea tree olie er een poosje tegen aan houden als je bijvoorbeeld tv aan het kijken bent. Jr kan dit zo vaak herhalen als je wilt.
Bij mij neem hierdoor de spanning af en verdwijnt de ontsteking.