hoe herken je een galbult?

Ik heb een paar op muggenbulten lijkende bultjes zitten, maar iemand zei dat ik ook alllergies voor aardbeien kan zijn. Is dat waar want dan moeten het galbulten zijn geen muggenbulten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Met beide heb ik veel ervaring, en er is echt duidelijk verschil tussen. Een muggenbult is klein en rond. Een galbult is veel groter en onregelmatig gevormd.
Van het krabben gaat de huid met een muggenbult stuk, en het gaat dan schrijnen. Daarna komt er een korstje op, maar de plek wordt niet groter. Maar de huid met een galbult wordt door krabben roder, en de plek breidt zich verder uit.
Amadea
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus
En inderdaad, van aardbeien kan je galbulten krijgen.
Amadea
9 jaar geleden
Met daarbij de geruststelling: je kunt er overheen groeien. Als kind had ik last van aardbeien en van chocolade. Maar gelukkig als volwassene niet meer!