Wordt er een operatie gedaan meteen na een ongeval bij een zwaar beschadigde neus?

Stel, je breekt je neus op verschillende plaatsen en is ook nog eens gebarsten, wordt er dan meteen een operatie gedaan? En gebeurt deze via de neusgaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als enkel de neus beschadigd is en geen andere aangezichtsbeenderen, dan wordt deze operatie doorgaans een poosje uitgesteld.
Zo kan de zwelling rond de neus afnemen en is de reconstructie beter. Voor zover mogelijk zal men inderdaad proberen om via de neusgaten te opereren. Is er iemand in dit geval? Zo ja, spoedig herstel !

Antwoorden (1)

(blijkbaar gepost als reactie ipv als antwoord)

Als enkel de neus beschadigd is en geen andere aangezichtsbeenderen, dan wordt deze operatie doorgaans een poosje uitgesteld.
Zo kan de zwelling rond de neus afnemen en is de reconstructie beter. Voor zover mogelijk zal men inderdaad proberen om via de neusgaten te opereren.

Is er iemand in dit geval? Zo ja, spoedig herstel !