wat kan dit oogprobleem zijn geweest?

Gisteravond zag ineens beelden boven elkaar ,alsof mijn ogen onafhankelijk van elkaar een stuk naar boven en naar beneden keken,de beelden waren wel scherp een paar minuten erna ging dit weer over,maar ben er wel van geschrokken.(ben wel heel intensief met sporten bezig geweest,en andere dingen,ik was erg moe)

Het beste antwoord

Twee beelden boven elkaar wordt verticale diplopie genoemd. (verticaal dubbelzien). Dat kan verschillende oorzaken hebben. Best ga je naar de huisarts voor een verwijzing.

Het onderzoek bij dubbelzien wordt verricht door een orthoptist die speciaal voor dit soort ziektebeelden is opgeleid. Eerst wordt onderzocht of het dubbelzien alleen optreedt wanneer beide ogen samen kijken (binoculaire diplopie), of met elk oog afzonderlijk (monoculaire diplopie).

De behandeling van dubbelzien is afhankelijk van de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt!,ik heb het gelukkig niet meer teruggehad.

Andere antwoorden (2)

Was je ook (onbewust) een beetje aan het staren?
Ik heb dit soort dingen ook wel eens als ik erg moe ben.
Wanneer ik mijn ogen dan weer 'fixeer', is het weer weg.
Het zal dus wel aan vermoeidheid liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
ja,ik zat even achter de computer,maar toen ik dat kreeg kon ik mijn ogen ook niet fixeren
Ik heb ook deze symptom als ik slaperig of erg moe ben en het geeft geen bijwerkingen maar u moet rust hebben en ga slappen en het bestendigd als u geen rust hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt!+