hoe krijg je je oor goed open?

ik heb al een week last van dat mijn linker oor dicht zit. Als ik mijn oor "plop" gaat die heel even open, maar dit doet heel veel pijn, en dan gaat die meteen weer dicht. Ik kan ook niet meer gapen zonder dat ik er last van krijg. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zou even naar de dokter gaan als het langer aanhoud. Het heeft waarschijnlijk nu op kort termijn met het hoogte-laagte verschil te maken. De druk in en op je oren is namelijk in de hoogte anders dan in de laagte. Als je de verandering niet gewend bent, dan kan het pijn doen. Maar als je langer last er van houd, is het mogelijk dat er iets beschadigd is. Laat het als het op lang termijn pijn doet even controleren door de dokter! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt veel af van de oorzaak:is dit een propje in je oor laat je oor dan uitspuiten door je huisarts.Komt het door een verkoudheid dan zit het probleem wsch bij je buis van Eustahius en misschien raar dan kan een neusspray eventueel helpen.Je kan natuurlijk ook naar je arts voor een controle.
fremar
9 jaar geleden
Druppel wat [zonnebloem-] olie in je oor, niet alleen in de oorschelp, maar echt in het oor. Doe dit minstens één keer per dag, Als je binnen een paar dagen geen resultaat [open oor] merkt, toch maar even een afspraak met je huisarts maken. Deze kan je oor onderzoeken en eventueel behandelen of jou doorsturen.

Antwoord

Een paar dagen olie druppelen in je oor, geen merkbare verandering? dan een afspraak maken bij de huisarts.

Succes ermee.