weet iemand wat er scheelt als ik mijn hart heel erg voel kloppen als ik zit en lig?

ik heb nu al een weekje last dat ik kortademig ben , ik voel mijn hart heel goed kloppen als ik zit of lig en ik ben pas 17 ik maak me toch zorgen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ga je naar de dokter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
neee :o serieus
Amadea
10 jaar geleden
Heb je een laag BMI-getal, drumboy. Daar kan het aan liggen. Als je heel mager bent voel je je hartslag meer dan een stevig persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
amadea ik heb een normaal postuur maar het is eigenlijk begonnen 3 of 4 dagen geleden en van daag voelde ik me heeel suf en heel van de kaart erdoor...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook hyperventilatie kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Hallo drumboy. Je kunt bij je pols voelen hoe vaak je hart slaat per minuut. 60 tot 70 x per minuut is normaal. Het nadrukkelijk voelen van je hartslag heeft vaak te maken met stress. Ook kan een onregelmatige bloeddruk dit veroorzaken. Tegenwoordig kun je redelijk betrouwbaar met je mobiel en een gratis app je hartslag meten. Bij twijfel of aanhoudende klachten gewoon de huisarts raadplegen. Beter een keer te veel dan te weinig.