Vanwaar komt de pijn in mijn ribben tijdens het slapen?

ik heb sinds een maand of 2 dat ik snachts wakker word met pijnlijke ribben. Wanneer ik ga slapen heb ik geen last, maar smorgens of in het midden van de nacht word ik wakker en heb ik pijn. Op mijn zij liggen lukt dan niet meer, dus draai op mijn rug. Dit is beter, maar ben geen rugslaper.
wij hebben 2 bedden staan, hier wissel ik soms af bij pijn. De 1ne heeft een zachte matras de andere een medium harde memoryfoam. Soms heb ik wel pijn en soms niet, maar tegenwoordig meer wel dan niet.
Ik word er moedeloos van, na 6uur slaap is het dan ook gedaan met bedliggen als ik pijn heb.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Zijn de matrassen nog wel goed?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ja de medium harde foam matras is nog geen jaar oud. De andere matras is wel aan vervanging toe.
Pieterke
3 jaar geleden
Je schrijft niet of je bij de ene matras meer last hebt dan bij de andere matras.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dat maakt niet uit eigenlijk. De 1 ne keer heb ik wel last de andere keer niet en dat is bij beide matrassen zo. soms ligt de zachtere comfortabeler soms de iers hardere
Pieterke
3 jaar geleden
@verlindennaomi: Dan zou ik er toch maar eens mee naar de dokter gaan.

Antwoorden (1)

Ik heb zelf twee ribben die uitsteken omdat ik vroeger een openhartoperatie heb gehad daardoor zijn ze niet meer goed gegroeid. kijk dus even of een rib verder uitsteekt dan de andere
Het kan ook zijn dat een rib gekneusd doordat je er hard op viel. Dat heb ik zelf ook gehad en ik had dezelfde klachten als u. Ik zou er in beide gevallen mee naar de huisarts gaan