wat te doen bij eens middenoorontsteking?

Zijn er een soort huis, tuin en keukenmiddeltjes waardoor ik er sneller van afkom of minder last van heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Behandeling
In het algemeen gaat vrijwel iedere oorontsteking vanzelf over. Wanneer veel klachten zijn kan de middenoorontsteking op twee manieren worden behandeld.
1. medicijnen
De eerste mannier is met behulp van medicijnen. Aangezien de neus de belangrijkste veroorzaker is van de middenoorontsteking wordt deze altijd meebehandeld. Dit gebeurt met neusdruppels (fysiologisch zout of xylometazoline). Bij kinderen jonger dan 1 jaar kan een antibioticum worden voorgeschreven. In de regel wordt door huisartsen en KNO-artsen in Nederland geen antibiotica voorgeschreven voor een middenooontsteking.
2. trommelvliesbuisje
Bij onvoldoende effect van medicijnen kan de KNO-arst voorstellen om een trommelvliesbuisje te plaatsen.
Een trommelvliesbuisje heeft als doel een open verbinding te maken tussen het middenoor en de uitwendige gehoorgang, zodat via het buisje lucht in het middenoor komt. In feite vervangt het buisje de eigen buis van Eustachius.
Plaatsing van een buisje vindt bij kinderen vrijwel altijd plaats in combinatie met het verwijderen van de neusamandel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huis tuin en keukenmiddeltjes zijn er niet voor een middenoorontsteking,je zult een afspraak moeten maken bij je huisarts,hij/zij zal je een ab kuur voorschrijven als dit nodig is.
Wat je wel alvast kunt doen is beginnen met neusdruppels[wel in je neus]
De druppels komen door de buis van eustachius bij het middenoor terecht waar het alvast zijn werk kan doen.