Zijn er dieren met vacht waar mensen niet allergies voor kunnen zijn?

Je kunt allergies zijn voor honden of katten maar b.v varkens kan je daar allergies voor zijn. Dus geen gefokte dieren zoals een labradoedel of een naakte kat .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste: wat is er tegen de Labradoedel? (moet ik even zeggen om onze eigen Labradoedel te verdedigen) En ten tweede : honden die van nature al veel op een labradoedel lijken (qua vachtstructuur bedoel ik dan) zoals de poeder, de spaanse waterhond of de pitbull, wekken ook heel weinig allergie op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een vreemde reactie. Dit gaat niet over een labradoodle of een naakte kat. Staat er ergens in de vraag wat over dat een labradoedel niet goed is?

Het beste antwoord

Men kan van ieder product allergisch zijn.
In feite is het haar niet de oorzaak van de allergie, zoals een virus dat voor een grip wel is. Het haar is de trigger die het lichaam in een alarmstaat brengt die er feitelijk niet moet zijn.
Allergie is in feiten een vals alarm, waarna het lichaam zich begint te verdedigen tegen een fantoom. Zie het als een groep soldaten, die, omdat iemand schrikt van een konijn, allemaal in het rond beginnen te schieten zonder maar te weten naar wat ze schieten.
Dus je kan van alle mogelijke haren allergisch zijn. Het kan zelfs zo erg zijn dat je allergisch bent van iets dat er niet is. Bv Bv iemand die allergisch is van katten en ziek wordt omdat hij zij nog maar denkt dat er een kat is.
Om geen misverstand te hebben, ik wil hier niet zeggen dat mensen met allergieen ingebeelde zieken of komedianten zijn. Op het moment dat zij allergie symptomen hebben en ziek worden, wel degelijk ziek zijn en in het ergste geval kunnen sterven, alleen reageert het lichaam op een vals alarm.
Bv Iemand eet mosselen en door een slechte mossel krijgt men een voedselvergiftiging ( dit is nog altijd geen allergie). Nu is het mogelijk dat de volgende keer dat je perfect in orde, mosselen eet, het lichaam zegt, er komen weer,mosselen binnen en we gaan weer ziek worden. Dus wordt ons afweersysteem in alarmfase gezet voor iets dat er niet is, met als resultaat dat iedere keer dat je mosselen gaat eten, je weer die ziektesymptomen krijgt en dat is dan een allergische reaktie
Soms kan dat zo een hevige reaktie van het lichaam zijn, dat de betrokken persoon overlijd.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (1)

Nee, ik denk dat een mens voor elk dier met vacht allergisch zou kunnen zijn, dit omdat het niet alleen de vacht het probleem is als je het inademt maar ook de kleine deeltjes van huidschilfers, haren of veren etc. Ook aanraking met speeksel van dieren kan een reactie veroorzaken.