Wat kan ik het beste doen bij een gebroken of gekneusde rib?

Mijn huisarts zei door de telefoon rust en paracetamol. Ik ben 65 jaar en vrouw. Het is een week geleden gebeurd. Ik lees overal dat de ergste pijn na een paar dagen minder wordt. Bij mij niet .
Mijn vraag is: hoe moet ik rusten, is dat zitten , liggen .Geduld heb ik ook gelezen.Dat is een goede tip, toch maak ik me een beetje zorgen.Wat kan ik zelf doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

rusten in de houding die jij prettig vindt. Is dat liggen dan doe je dat, gaat zitten beter dan doe je dat. misschien bevalt liggen met wat extra kussens je nog beter. Probeer het uit, en probeer tussendoor ook wat te bewegen zodat je niet te stijf wordt. beterschap
3 jaar geleden
Aan een gebroken rib is volgens mij net zo weinig te doen als aan een gekneusde rib. Een kneuzing is alleen vaak sneller hersteld. Probeer zoveel mogelijk pijnlijke bewegingen te vermijden en comfortabele zit- en lighoudingen aan te nemen.

Een kennis van mij kreeg een keer bij de Fysio van die gekleurde Fysio tape als ondersteuning. Op YouTube vond ik er een video over.