Soms krijg ik uit het niets eenn hik, hoe kan dat?

Soms heb ik uit het niets een hik, en dan echt maar eentje. Het is heel irritant want dan zit je bijvoorbeeld in de klas en is iedereen stil en dan komt er opeens 1 hik. Kan iemand mij helpen om achter het probleem te komen? Of het kunnen oplossen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Amadea
5 jaar geleden
Heb je een aandoening, slik je medicijnen, rook je, reageer je psychisch sterk op emoties?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, ik heb geen aandoening, drink niet, rook niet en heb voor de rest ook niks anders raars of aparts.
Antoni
5 jaar geleden
Zoiets heet volgens mij een oprisping. Misschien weet de huisarts raad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij een oprisping heb je ook vaker een brandend gevoel door het maagzuur of zo iets kon ik vinden op internet. Maar daar heb ik geen last van.

Antwoorden (1)

De hik, een plotselinge samentrekking van het middenrif. Hier hoeft geen aanwijsbare oorzaak voor te zijn, het kan zomaar uit het niets optreden en zal ook snel weer voorbij zijn. In tegenstelling tot de hik die je krijgt van te gulzig eten, die kan langduriger zijn (en pijnlijker).
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helaas heb ik dit al ongeveer 2 maanden en dan ongeveer 5 tot 10 keer per dag. Maar toch alvast bedankt voor de hulp.