Hoe kan het dat je bij een urineweginfectie en een blaasontsteking misselijk ben ?

en hoe lang duurt het ongeveer voordat de infectie en ontsteking over is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Kimath
12 jaar geleden
Heb je antibiotica?

Het beste antwoord

Misselijkheid ontstaat doordat het braakcentrum in de hersenen wordt gestimuleerd. Bij een infectie onstaat het misselijke gevoel waarschijnlijk doordat het braakcentrum bepaalde, van bacteriën afkomstige stoffen in het bloed detecteert, die het als schadelijk ziet.

Bij het antwoord op de vraag hoe lang de infectie duurt ben ik ervan uitgegaan dat de infectie wordt behandeld.
Een ongecompliceerde urineweginfectie (een infectie bij
gezonde, niet-zwangere, volwassen vrouwen) wordt behandeld met een vijfdaagse kuur nitrofurantoïne (eerste keus) of een driedaagse kuur trimethoprim (tweede keus). Na het afmaken van de kuur zou de infectie over moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Klopt +
en het is zeer belangrijk de kuur volledig af te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, toxines. +