Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb élke dag oogmigraine. Wie heeft het ook en weet hoe je er vanaf moet komen of het kan verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Elke dag, en zeker als dit meer keren per dag voorkomt is behalve vaak , ook echt heel lastig! ;) Ben je al eens voor alle zekerheid ermee naar je oogarts of neuroloog geweest? De kans dat er echt medisch iets aan de hand is, is vrij klein, maar voor alle zekerheid kan dit beter door een arts laten uitsluiten ;) Ik herken gelijk deze "oogmigraine" of migraine sine migraine, of scotomen, zoals ze ook wel genoemd worden. Bij vlagen extreem veel hinder van gehad! Aantal factoren kunnen zorgen voor toename van deze kwaal.. - aspartaam bv, zoetstof die helaas in vele spijzen en frisdranken zit, kan dit veroorzaken. - ook stress kan (zelfs onbewust) een versterking van deze "aanvallen" geven. - Te veel koffie of zelfs thee ook - ook veel suiker kan een oorzaak zijn en pas op met alcohol drinken (alcohol wordt voornamelijk omgezet in suiker) - en allergie voor bepaalde (voedings) stoffen ook... - te veel beeld(materiaal) zoals : lezen, PC, TV etc. en zeker met niet al te aangepaste soort licht of verlichting, kan ook aanvallen doen toenemen...(dit is behalve allergie voor veel stoffen, bij mij de GROOTSTE boosdoener ;)) Als de frequentie va deze aanvallen bijv. nu binnen enkele weken/maanden veranderd is, kan je eens nagaan via "zelfonderzoek" waar mogelijk een addertje op de loer ligt? Voor de rest is zorgen voor voldoende frisse lucht (ook in huis goed ventileren (cv ff uit en alles ff goed laten doortochten 10 min.) en geregeld als dit mogelijk is: sport of andere fysieke inspanning, helpt ook. Regelmatig leven en gezond dag-en nachtritme ook! Bijna altijd, mits je hier ook de rust en tijd neemt, komt je er wel wachter welke factoren in je leven of via je voeding, deze nare aandoening kunnen doen afnemen ;) Succes!

ooit geprobeerd je ogen te stomen boven op een bak met thee ? ik weet dat dat gezond is voor oog ontsteking of pijn bij las ogen. maar weet eerlijk gezegd niet wat oogmigraine is .

Als het echt oogmigraine is met een stekende oogbol, aan een kant een dcite neus en wat gesnotter en ook een wat rood ook en de arts zegt dat het echt migraine is, dan kun je vragen of er medicatie is. Als de oogmigrane (focale migraine) zijn oorsprong in jouw hoofd heeft, dan zou je eens moeten vragen of immigran een goed middel voor je is. Helpt goed tegen gewone migraine als je het op tijd genoeg inneemt voordat je misselijk wordt. Iedere migrainepatient wet uit ervaring hoe die de eerste verschijnselen herkent vaan een komende aanval. Dat is het moment om preventief het medicijn in te nemen. Vroeger heb ik te lang gewacht met inname van medicatie met alle ziekte vn dien. Nu wacht ik de aanvallen niet meer af en is mijn kalitiet van leven veel beter geworden. Succes met de goede oplossing voor jou en laat je niet met een paracetamol afschepen als het werkelijk migraine is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100