Ik heb al bijna 2 jaar last van rugpijn. Hoe komt dit?

Ik heb al ongeveer 2 jaar last van rugpijn. En ik ben ook al naar de fysio en dokter geweest. Mijn moeder zegt dat ik oefeningen moet doen, maar niks helpt! Wat zou dit kunnen zijn?

Ik zit op Acro en doe dit 1x in de week. Maar ik deed ook nog eerst gym erbij, maar daar ben ik vanaf. Ik zoek nu een andere sport.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

'rugpijn' is een zeer variabel begrip. Veel rugpijn echter kan verholpen worden door goede buikspieren te hebben, naast een goed ontwikkelde rug. Een sport om dat te bereiken zou zwemmen zijn. Hier ontwikkel je wel je spieren, maar voorkom je overbelasting op onderliggende wervels ed.

Je arts / fysio zouden moeten kunnen beoordelen of het waarschijnlijk een spier-probleem danwel een zenuwbaan probleem is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het aan je houding. In dat geval kan een Mensendiecktherapeut je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je het wel veel dichterbij zoeken, nl. bij je matras. Ik heb hetzelfde gehad, ook fysio, oefeningen, totdat ik een traagschuimmatras heb aangeschaft. Heb er nu bijna nooit meer last van, alleen nog na overbelasting door heel veel lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Denk ook eens aan iets simpels als schoenen: helpt het als je op platte schoenen loopt of juist op hakken? +
Oefeningen en spierversterking zijn altijd goed en aan te bevelen.
Toch moet je de oorzaak van je kwaal weten te vinden.
Vul de vragenlijst op bijgaande site in, die brengt je misschien verder.
Daarna dring je bij de huisarts er op aan dat je een scan van je rug wilt laten nemen. Waarschijnlijk brengt die je klacht aan het licht. Als de klacht verholpen is dan de oefeningen gaan doen, liefst op een sportschool en onder begeleiding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk om een antwoord te geven op jouw vraag, aangezien 'je rug' een tamelijk ruim begrip is.

Zit de pijn in je wervelkolom, zit het ergens in je schouderblad, zit het links..rechts, boven..beneden enz.

Er zijn talloze mogelijkheden als mogelijke oorzaak voor je pijn te bedenken. Zelfs kun je het aan je nieren hebben.

Ik ga er hier gemakshalve maar even vanuit dat de pijn zich concentreert in het midden van je rug, dus in je wervelkolom.

Omdat je die zo nu en dan nogal intensief belast vanwege de acro en destijds zelfs nog eens extra met gym zou het goed kunnen dat je rug overbelast is en dat je die pijn door rust weg kunt krijgen.

Wellicht kan massage je ook een goed stuk op weg helpen..wie weet?

Laatst sprak ik een meisje dat na aerobic steeds hevige pijn in haar benen had..dat waren groeipijnen..

Ze groeide namelijk sneller dan haar jonge puber lichaam aankon. Misschien kan dàt bij jou ook het geval zijn.

Leg het eens aan je dokter voor..zou ik zeggen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik vragen voor een mri scan ,om evt hernia uit te sluiten ,vraag aan een andere dokter (neuroloog voor compleet onderzoek
13 jaar geleden
Heb je wel eens naar je voeten laten kijken? Heel veel rugklachten komen door een verkeerde stand van de voeten. Door inlegzolen kan dit verholpen worden.