Brok in de keel: wat zou het kunnen zijn?

ik heb sinds een tijdje een brok in mijn keel of dan trilt er iets in mijn keel wat zeer naar voelt nou zou ik graag willen weten heeft iemand dit wel eens gehad of kan iemand zeggen wat dit eventueel zou kunne zijn?

Toegevoegd na 5 minuten:
wat trouwens wel een door gaat tot tussen mijn borsten dat trillen (dacht eerst zelf de slokdarm maar weet niet of dat kan)

Toegevoegd na 36 minuten:
dankje wel allemaal voor de goede antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Misschien een trillend spiertje aan de binnenkant van je keel? (net zoals je wel eens een trillend spiertje in je ooglid kunt hebben)

Toegevoegd na 5 minuten:
Na je uitbereiding van je vraag........misschien wat hartkloppingen? Kun je ook in je keel hals voelen omdat daar grote aderen lopen. En tussen / onder je borsten ligt ongeveer je hart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat dacht ik eerst ook dat het kloppingen waren maar het is een gevoel hoe zal ik het even zeggen net of slaat ie dan een paar slagen over mijn hart ik noem het gevoel net of alles stilstaat weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je de ritmestoornissen ook in het bloedvat aan je pols voelen? Als je daar twee vinders op legt om je pols te checken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wopkje, wat je hierboven beschrijft is bekend als een extrasystole (extra hartslag) van je hart. Heel onschuldig maar het kan wel "eng" voelen. Vrijwel iedereen heeft het af en toe maar de een voelt het beter dan de andere. Stress kan extrasystolen uitlokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in geval van twijfel of ongerustheid even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt friezin dat zou wel een hele hoop verklaren aangezien ik wel met angstoornis en hyper ventilatie zit is het inderdaad een heel naar en eng gevoel top10 heb eigenlijk nog nooit mijn pols gecheckt tijdens zo'n trilling om zo maar te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het daar ook kunt voelen komt het dus van je hart vandaan. Een mooie check, zou ik zeggen. En met die info zou je naar de huisarts kunnen gaan. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, is een bekend bijverschijnsel bij hyperventilatie. Je gaat er ECHT niet dood aan. Het komt omdat je hart een slag overslaat en er daarna een extra harde slag volgt. Er zijn 2 "versies" extrasystolen: vanuit de boezems en vanuit de kamers van het hart, wat gevaarlijker is. De eerste variant komt het meest voor bij jonge mensen en de tweede vaak bij ouderen. Roken, koffie en alcohol kunnen extrasystolen uitlokken. Adrenaline kan ook extrasystolen uitlokken. En dat wordt geproduceerd bij angst. En door die extrasystole kun je nog angstiger worden en daardoor meer extrasystolen krijgen. Als je er heel veel last van hebt kun je betablokkers aan je huisarts vragen. Maar beter is het om wat aan je angstklachten te doen. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook veel beter met de extrasystolen gaan. sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook: http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/ritmestoornissen/hartoverslagen/

Andere antwoorden (2)

Heb je last van vergrote amandelen misschien? Of een probleem met je huig?

Je hebt het al een tijdje. Even langs de huisarts. Dan ben je er mogelijk heel snel weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso hiermee naar de huisarts.
Een snel werkende schildklier geeft ook een 'brok in de keel' gevoel maar dan zijn er ook nog vele andere verschijnselen.

Eigenlijk is deze vraag niet duidelijk te beantwoorden, behalve het advies naar een dokter te gaan