Wat is de relatie tussen knieproblemen (steken) en jeuk op de kuit?

Ik heb onder beide knieeen steken bij belasting en onder 1 knie een continu zeurende pijn. Ook heb ik jeuk op de kuiten en kramp in de tenen/voeten af en toe. Weet iemand of het een hier met het ander te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ik denk dat al jouw klachten kunnen zijn ontstaan door te strakke broeken en/of verkeerde schoenen, wat kan helpen is wijdere broeken en schoenen te dragen die niet knellen. Te strakke broeken belemmeren een goede doorbloeding, waardoor je de zeurende pijn en kramp kunt krijgen, maar ook jeuk en andere klachten aan de benen is vaak een gevolg hierdoor, waaronder huidklachten. Als je je kleding hierin herkent en je afvraagt, waarom je het maar aan 1 knie voelt, ook vochtophoping in 1 of beide benen, kan hier het gevolg van zijn. Natuurlijk is het verstandig dit een arts uit te laten zoeken, een of meerdere andere oorzaken zijn ook niet uit te sluiten. Dus andere kleding aan en naar je huisarts, zeker als niet-knellende kleding niet helpt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op naar de huisarts dan.