hoe komt het dat ik moet hoesten, zogauw ik in m'n bed lig?

beetje verkouden, hindert me niet, de hele dag niet gehoest, zo gauw ik m'n hoofd op het kussen leg, begin ik zwaar te hoesten.
ben op weg naar de keuken voor een schep honing, kijk morgen wel verder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

als je rechtop staat of zit, zit er als je verkouden bent vocht onder in je longen
als je gaat liggen loopt het vocht langs de wand van je longen en krijg je een hoestreactie.
hetzelfde effect krijg je ook als je 's morgens weer opstaat
(ben geen arts, maar dit is wat ze mij verteld hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zijn, dat de lucht in je slaapkamer te droog is of je kunt niet tegen de samenstelling van je dekbed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zouden huisstofmijten kunnen zijn in je hoofdkussen, dekbed, dekens, matras.
Als je de kans hebt om een keer in een ander bed te slapen en je hoest dan niet, kan dat een goede indicatie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat de lucht in je slaapkamer droog is. of dat je keel gewoon te droog wordt. mijn dochtertje heeft hier ook last van, door de huisarts werd mij toen aangeraden om neusspray te gebruiken voor het slapen gaan om de keel goed gesmeerd te houden om het zo maar te zeggen, misschien dat het helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je longen kunnen zich wat anders plooien dan wanneer je zit, en zeker als je verkouden bent is dat ruim voldoende voor hoestprikkels.
Wat helpt is zolang een extra hoofdkussen te gebruiken zodat je niet helemaal plat ligt.