Is een kleine hoeveelheid kaneel inhaleren gevaarlijk?

Ik sloot de verpakking kaneel en toen ontstond er klein stofwolkje. Net op dat moment in een reflex haalde ik via mijn neus adem met m’n mond open. Ik voel het licht kriebelen in mijn neus en voel lichte irritatie in keel. Ik weet niet of het door de stress komt, maar het brand ook wat ten hoogte van m’n longen. Is dit gevaarlijk of zakt dit wel weer?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Het gaat maar om één keer een kleine hoeveelheid, dan is het niet gevaarlijk. Als je het regelmatig zou doen kan het wel gevaarlijk worden. Ik zou me er nu niet druk om maken, het zakt wel weer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gewoon even je neus snuiten en een glas water drinken als dat je geruststelt. Zoals Pieterke schrijft: maak je er niet druk om.

Antwoorden (1)

De gegevens over het inhaleren van kaneel komt van een site die ingaat op de cinnamon challenge. Dat is een gevaarlijke nieuwe rage blijkbaar bij de jeugd. Als je het leest, is het erg extreem.
Een klein beetje poeder kan irritant werken op de ademhaling, maar ondertussen zal je wel ervaren, dat je het niet meer benauwd hebt. Volgende keer wel erg opletten bij alle poedervormige kruiden zoals kaneel, kruidnagel en peper. Juist dit zijn erg irritante kruiden in je neus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Nieuw is het niet hoor, is al jaren oud.
Ritsuka
4 jaar geleden
Bestaat al sinds 2001: https://knowyourmeme.com/memes/cinnamon-challenge
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ plus per ongeluk een snufje poeder is echt niet levensbedreigend, hooguit irritant, maar hoe idioot kan iemand zijn.
https://www.ad.nl/bizar/cinnamon-challenge-een-hap-kaneel-en-proesten-maar~a8a4f188/