Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de pijn in mijn onderbuik tijdens het plassen, als man, betekenen?

De laatste drie dagen heb ik pijn tijdens het plassen in mijn onderbuik. Ook gewoon zo heb ik een zeurende buikpijn. (Net alsof ik naar het toilet moet voor een grote boodschap), maar tijdens het plassen verergert dit.

Wat zou dat kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij mannen komt pijn in de onderbuik voornamelijk voor vanuit de prostaat. De pijn is voelbaar tussen de balzak en de endeldarm. Soms straalt de pijn uit naar de liezen of de onderrug. Ook kan het plassen moeizaam verlopen. De prostaat is geïrriteerd en raakt opgezwollen, wat de pijn veroorzaakt. De klachten kunnen bestreden worden door ontspanning en medicijnen.

Een ontsteking van de prostaat is meestal het gevolg van een eerdere blaasontsteking. Ook hierbij kunnen pijnklachten ontstaan. Een ontsteking aan de prostaat moet altijd behandeld worden met medicijnen die de bacteriën doden.

Prostaatkanker veroorzaakt geen pijnklachten. Pas nadat de kanker is uitgezaaid, ontstaan er klachten van pijn.

Toegevoegd na 52 seconden:
maar raadpleeg alsnog een arts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding