Waarom heb ik s'ochtends altijd jeuk van de alcohol ?

Ik drink praktisch elke dag, ongeveer 1 keer zoveel als matig. En af en toe meer. Maar wat is de oorzaak van de jeuk, ligt het aan mijn lever of het een andere oorzaak? (ben er voor 90% van overtuigd dat het van de alcohol komt)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K
Antoni
10 jaar geleden
Waar heb je die jeuk dan precies, nadat je alcohol hebt gedronken?
Ritsuka
10 jaar geleden
stop dan eens met de alcohol, dan weet je het 100% zeker. Waarom drink je elke dag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral op het hoofd en het is altijd sochtends. En het duurt een kwartiertje tot een half uur.
Poet
10 jaar geleden
"1x zoveel als matig en af en toe meer". Hoeveel liter is dat ongeveer?
fremar
10 jaar geleden
Een leverontsteking kan jeuk geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal is het 4 flesjes speciaal bier van rond de 8% en af en toe 6.
Of als ik wijn drink is het meestal 1 fles, dat is voor mijn doen matig. Maar ik drink niet zo vaak wijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat klinkt wel als alcoholisme hoor. Waarom drink je elke dag zoveel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe proper slaap je? kan misschien aan bevuilde matras liggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik die vraag online gaan beantwoorden?
Hoe diep wil je 'the rabbit hole'' in?
Laten we het gewoon op een verslaving houden, ik zie mezelf nog niet als alcoholist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@taillie
Heb ik ook aan gedacht ja, als het vooral het hoofd is dan zou het probleem met een ander kussen opgelost zijn.
Ik verschoon mn bed in elk geval 1 keer in de 6 weken. Dat is niet heel vaak bedenk ik me nu. Ik dacht altijd : als je slaapt word je niet vies. Maar ik lig er wel elke dag 8 uur op.....
Ik zou het kunnen testen door te wisselen van matras. Maar volgens mij heb ik er ook last van als ik het bed net verschoond heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet je beddegoed tenminste om de week verwisselen, liefst vaker. En je bent wel degelijk een alcoholist. Zo ziet de rest van de planeet je tenminste wel, bij de hoeveelheden die je noemt en bij de zelfverwaarlozing die je laat blijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@stippel
Of ik alcoholist ben is niet de vraag die hier gesteld word.
Bed verschonen 1 keer in de maand is voldoende, ik ben geen vrouw.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waar slaat dat "Ik ben geen vrouw" op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het matras verwisseld , mijn beddegoed verschoond en kussen ligt in de vriezer. Nu moet ik me vanavond nog wassen ook terwijl ik dat gister ook al heb gedaan. En ik moet vanavond verplicht aan de zuip :( Want anders heb ik te veel factoren veranderd in het experiment.
Nu hoop ik niet dat de dames gelijk hebben en dat het komt doordat ik zon viespeuk ben. En ook al hebben ze gelijk, dan geef ik dat gewoon niet toe. Want dat zou de rest van de planeet ook doen. @heervoldemort
Ik communiceer graag in spiegelbeeld.
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=35946
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Laat maar...
Ik weet niet wat die film er mee te maken heeft. Lijkt erop dat je boos bent omdat mensen iets zeggen over je alcohol gebruik. Er is niets wat dat betreft dat je zelf nog niet weet.
Ik rook tja nou dat is mijn probleem. Zal me een zorg zijn wat een ander erover zegt. Vind ik met alcohol net zo. (tenzij je met te veel op achter het stuur gaat) Weet je zeker dat de jeuk van de alcohol komt?
Geen allergie of iets? Bijvoorbeeld bepaald wasmiddel dat je misschien alleen voor je beddengoed (en eventueel pyjama) gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord op jou vraag is toch voor hand liggend? Het antwoord is: omdat vrouwen vaak zo overdreven hygiënisch zijn. En de grap is dat vrouwen viezer zijn dan mannen. Want hun huid heeft een andere zuurgraad en daarddor leven er meer en diverse bacteriën op hun handen. (wat op zich wel weer een goed excuus is om heel hygiënisch te zijn) Nee ik ben ietwat geïrriteerd omdat de reactie van mevrouw stippel zo conform is aan de maatschappij. Zon standaard reactie waar iedereen het mee eens is ook al zijn ze het er niet mee eens. Het is een beetje zoals dit : http://mwnw.nl/blog/2013/12/28/schokkend-directeur-stichting-alcoholpreventie-blijkt-alcoholist-37800#.U16PUlfsxd4
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet bekennen dat ik vanochtend minder jeuk had.
Ik zet het experiment nog een paar dagen voort en daarna ga ik het testen zonder alcohol. Ik zie er nu al tegen op, om me elke dag te wassen, grrr. Dat is wel lekker fris allemaal maar dan belast ik het milieu wel zwaarder.

Het beste antwoord

Een verminderde werking van de nieren wordt ook wel nierinsufficiëntie genoemd. Dit kan ook leiden tot jeuk en droge huid.