Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is laurierdrop goed tegen aambeien?

Ik hoor van verschillende mensen dat laurierdrop goed is tegen maagzuur, te lage bloedsuiker maar ook tegen aambeien, wat is nu precies wat die laurierdrop doet dat het goed is daartegen. Ik zie geen overeenkomst waarom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Huh? Nooit van gehoord
bamibal
11 jaar geleden
Moet je ze dat eten, of in je ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laurierdrop schijnt laxerend te werken. Niet al te stevige ontlasting is beter als je last van aambeien hebt.
En ik denk dat je het het best oraal kan innemen, maar wie weet.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Laurier werkt antiseptisch op de luchtwegen en helpt bij griep, tandpijn en aften. Het is vochtafdrijvend, wekt de eetlust op en bevordert de spijsvertering. Laurier is opwekkend en mede daardoor een natuurlijk antidepressivum. Ook bij sinusitis, keelpijn, bronchitis brengt laurier verlichting, De olie uit laurier gewonnen kan in de aromatherapie gebruikt worden bij de behandeling van spierpijn, zenuwpijn en verrekking. het staat er al bij bevordert de spijsvertering
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet, voor zover ik weet. Aambeien worden gevormd door te hoge druk in de zwellichamen, die in het laatste deel van het rectum zitten.

Er is weinig concreet bewijs over het oorzakelijk verband. Dat kan bijvoorbeeld (waarschijnlijk) komen door te veel persen, een slappe vaatwand (door bijvoorbeeld een bindweefselstoornis), zwangerschap (hormonale invloeden en druk van het kind) of een slechte bloedcirculatie. Het bloed drukt met grote kracht tegen de wand, de wand stulpt uit, en er is een aambei.

Laurier zou bij keelpijn en luchtweginfecties enige verlichting geven, maar over een eventuele positieve werking op aambeien heb ik nog nooit iets gehoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding