Ik heb al sind anderhalve maand een bultje op mij rug, kan dit kwaadaardig zijn? (zie beschrijving)

Toen ik het bultje net kreeg voelde het als een haard puistje dat heel erg pijn deed, toen ik er een tijdje niet aankwam is de bult geslonken, nu kwam ik er laatst per ongeluk hard tegenaan en toen ging het prikken..
Bultje is ong. 5mm in doorsnee, heb het nu al anderhalve maand bijna twee maanden!

Toegevoegd na 44 seconden:
Het lijkt een op een beginnende moedervlek, maar dat is het VOLGENS MIJ niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Als er zich iets op of in je huid bevindt dat qua vorm of kleur afwijkend is van het normale patroon, is het sowieso altijd raadzaam een arts te raadplegen.

Vooral als het bultje onregelmatig van vorm zou zijn, moet je er zo snell mogelijk naar laten kijken...maar zeker ook als het bultje van vorm zou/gaat veranderen.

Een dergelijk bultje kàn kwaadaardig zijn en als het dat (nòg) niet is, kan het dat worden.

Iets dat op het ontstaan van een moedervlek lijkt, is een zo duidelijke verandering op een gedeelte van je huid, dat dit voor jou een reden moet zijn, zo snel mogelijk om het oordeel van een deskundige..dus van een arts of huidarts te verzoeken.

Hopelijk blijkt achteraf dat je angst voor een kwaadaardige aandoening, geheel ten onrechte was..

Maar weten is toch maar weten, hè..want ook als het niet goed zit..is het uiterst belangrijk dit plekje in het vroegste stadium te laten behandelen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen zinnig antwoord op te geven. Alleen een arts kan het bultje bekijken en beoordelen wat verder te doen. Op dit forum blijft het bij gissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar KAN het kwaadaardig zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richelle: het klinkt meer als een puistje, verstopt talgkliertje of ingegroeid haartje.
Als je het zeker wilt weten, moet je, zoals ast36850 al zegt, naar de dokter.
Huidkanker wordt niet groter en kleiner en groter en lijkt niet op een puistje: een puistje is doorgaans scherp begrensd, de meeste vormen van huidkanker niet.
Dus maak jezelf niet gek, als je ongerust bent, bel je de huisarts voor een afspraak.
als het een wit bult is. moet je het uitpersen. als dat een ander kleur is. vraag het aan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter niet uitknijpen, want dan vergroot je de kans dat het infecteert met een ontsteking en een litteken als gevolg.
Het zou pus kunnen zijn.. Die kan je er wel gewoon uit (laten) knijpen en kan ook niet veel kwaad.. Als dit niet het geval is zou ik toch maar even naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor de zekerheid langs je huisarts. het kan een puistje zijn die steeds op dezelfde plek terugkeert. Laat de huisarts bepalen of het misschien toch een moedervlek is...nooit twijfelen als je niet weet wat het is...daar zijn huisartsen voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier om een juiste diagnose te kunnen stellen is het door een arts te laten onderzoeken. Niemand op dit forum kan het bultje op je rug letterlijk zien en de enige raad die wij kunnen geven is: "naar de dokter gaan als je het niet vertrouwt".
Succes en groetjes, Mieke