als je een liesblessure hebt kan dat dan een liesbreuk worden?

ik heb in november 2010 een liesblessure gekregen, en ik ben daar dus nu al 2jaar mee aan het sukkelen het komt steeds terug hetzei in een mindere maten.
maar toch heb ik het nu weer plakken, en deze keer best erg, mijn vader zegt dat ik misschien toch nog eens naar de huisarts moet om het verder te laten onderzoeken, in plaats van steeds naar de fysio te rennen hij denkt dat ik een liesbreuk heb maar kan dat eigelijk wel als je begint met een liesblessure?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb je meer een peesprobleem. Een liesbreuk doet niet vaak pijn. Een liesbreuk is een zwakte van de buikwand, die bij drukverhogende momenten (hoesten, niezen, persen) wat naar buiten kan stulpen. Dit kun je dus zelf al voelen; liefst wanneer je rechtop staat. Wanneer er wat buikinhoud (meestal darm of darmvlies) klem komt te zitten kan dit hevige pijn geven. Voor de duidelijkheid, je lies is het stuk van het benige uitsteeksel van je bekken aan de voorzijde (spina iliaca anterior superior) tot vrijwel naast je penis (ik ging er even vanuit dat je man ben). Mvg